10 رکورد مسی که شاید هرگز توسط دیگران شکسته نشود
لیونل مسی توانست رکورد گلزنی پله را بشکند و نام خود را برای همیشه در دنیای فوتبال جاودان کند

رکورد های لیونل مسی در دنیای فوتبال

لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا با گلزنی مقابل وایادولید به 644 گل با پیراهن تیم کاتالان رسید و رکورد تاریخ از نظر تعداد گل در یک باشگاه را شکست، رکوردی که با 643 گل برای پله در سانتوس، سالها در اختیار اسطوره فوتبال برزیل بود.

به گزارش فوتبالی، مسی رکوردی را شکست که شاید دست یافتن به  آن برای هیچ کسی قابل پیش بینی نبود. به هر صورت به همین بهانه بد نیست که به برخی از رکوردهای خود مسی نگاه کنیم.رکوردهایی که شاید هرگز توسط بازیکن دیگری شکسته نشود:

1- رکورد دار کسب توپ طلاهای پیاپی: مسی مجموعا شش توپ طلا برده است که دستیابی به این رکورد مشکل است اما لئو بین سالهای 2009 تا 2012 به چهار توپ طلای پیاپی رسید، رکوردی که رسیدن به آن تقریبا غیرممکن است.

2- آقای گل تاریخ لالیگا : لئو در 498 بازی خود در لالیگا 450 گل به ثمر رسانده است و تقریبا غیرممکن است که کسی به این رکورد برسد چرا که نفر دوم این لیست، کریستیانو رونالدو با تقریبا 150 گل کمتر است.

3- بیشترین گل در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا: مسی تجربه ثبت پنج گل در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در یک بازی مقابل لورکوزن را دارد، رکوردی که دستیابی به آن بسیار دشوار است.

4- بیشترین گل در یک فصل لالیگا : رونالدو  دو بار این رکورد را شکسته اما در حال حاضر رکورد در اختیار مسی با 50 گل در فصل 12-2011 است، رکوردی که دستیابی به آن خیلی بعید است..

5- بیشترین گل در یک سال میلادی: مسی در سال 2012 توانست  با ثبت 91 گل بدرخشد. رکوردی که البته در مورد صحت آن ایرادهایی وجود دارد چرا که گفته می شود که فردی به نام چیتالو در فوتبال افریقا رکورد بهتری را داشته است.

6- روند گلزنی های پیاپی: مسی در 21 بازی پیاپی در لالیگا گلزنی کرده که رکورد شگفت انگیزی است. رکورد قبلی در اختیار گرد مولر با 16 بازی گلزنی پیاپی بوده است.

7- بیشترین گل برای یک باشگاه : مسی به تازگی این رکورد را شکسته است و احتمالا حداقل تا پایان فصل که با بارسلونا قرارداد دارد ( و شاید با تمدید قراردادش بعد از آن) بتواند این رکورد را ارتقا بخشد.

8- یازده حضور پیاپی در لیست سه نفره توپ طلا: مسی بین سالهای 2007 تا 2017 برای یازده سال پیاپی در لیست سه نفره توپ طلا داشت و در نهایت در سال 2018 از این لیست جا ماند. رونالدو فعلا در 9 سال پیاپی در لیست نامزدها بوده و شاید بتواند به این رکورد نزدیک شود.

9- بیشترین کفش طلا: کریستیانو رونالدو می تواند این رکورد را تهدید کند چرا که دو کفش طلا کمتر از مسی دارد. ستاره پرتغالی قطعا امسال تلاش می کند تا این جایزه را کسب کند. لئو تا کنون شش بار جایزه بهترین گلزن فصل اروپا یا همان کفش طلا را کسب کرده است.

10- بیشترین گل در تاریخ ال کلاسیکو: مسی دو سال و نیم است که در ال کلاسیکوها گل نزده اما همچنان با 26 گل بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکوهاست. رسیدن به این رکورد هم کمابیش دست نیافتنی است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net