چرا مهدی طارمی در پنالتی گرفتن قهار است؟
 اوجوگو در گزارش اخیر خود با نگاهی جالب آمار مهدی طارمی در لیگ پرتغال را بررسی کرد و او را یک مهاجم کامل و تاثیرگذار دانست

تمجید رسانه پرتغالی از تکنیک و فیزیک مهدی طارمی

مهدی طارمی در دیدار مقابل بنفیکا در فینال سوپرکاپ پرتغال توانست در گل اول تیمش اثر گذار باشد و با گرفتن یک پنالتی، به پورتو کمک کند.

پورتو در انتها با شکست ۲ بر صفر بنفیکا توانست اولین جام فصلش را بالا ببرد و مهاجم ایرانی به اولین قهرمانی‌اش در پورتو دست یابد.

پنالتی گرفتن‌های طارمی پس از حضور در لیگ پرتغال از فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باعث شد تا روزنامه اوجوگو گزارشی از درخشش ستاره ایرانی بنویسد.

اوجوگو در گزارش خود نوشت که مهدی طارمی نه تنها با گلزنی و پاس گل به تیمش کمک می‌کند، بلکه می‌تواند پنالتی‌های زیادی نیز از مدافعان حریف بگیرد.

از زمانی که طارمی وارد لیگ پرتغال شده تاکنون توانسته ۱۲ پنالتی بگیرد. او ۹ بار برای ریوآوه و ۳ بار برای پورتو موفق به گرفتن خطا در محوطه جریمه شده است. در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ او با گرفتن ۳ پنالتی پس از مارگا(مهاجم دیگر پورتو) با ۴ بار در رده دوم بیشترین خطا در محوطه جریمه، قرار گرفته است.

اوجوگو نوشت که این آمار به طارمی کمک می‌کند تا به یک مهاجم کامل و تاثیرگذار بدل شود. او با ترکیبی از تکنیک و فیزیک بدنی می‌تواند باعث خطای مدافعان شود مثلا در دیدار مقابل بنفیکا و در ۷۶ دقیقه که در زمین حضور داشت، او با ۵ خطا، بیشتر از هر کسی در میدان رویش خطا شده بود.

طارمی در ۳۵۶ دقیقه که در لیگ پرتغال بازی کرده، بیشترین لمس توپ را در محوطه جریمه داشته است



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir