تمام جنجال ها و اعتراضات مالک تراکتور علیه پرسپولیس در یک نگاه!
زنوزی مالک باشگاه تراکتور در تازه‌ترین مصاحبه‌اش دوباره سراغ پرسپولیس رفته است

گزارش روز؛ زنوزی علیه پرسپولیس قسمت Nام!

محمدرضا زنوزی در بخشی از صحبتهای دیروزش و زمانی که مشغول صحبت درباره حضور علیرضا منصوریان در برنامه فوتبال برتر بود مدعی شد این برنامه به خاطر نتیجه نگرفتن پرسپولیس در فینال آسیا، باشگاه تراکتور را زده است.

این اولین باری نیست که زنوزی روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرد. او همین چند ماه قبل بود که مدعی شد عراقچی معاون وزیر امور خارجه برای انتقال رشید مظاهری به تیم تهرانی با او تماس گرفته است. در آن زمان این ادعا از سوی عباس عراقچی تکذیب شد و بعد از آنکه مظاهری به استقلال پیوست، مالک باشگاه تراکتور در مصاحبه‌ای از عراقچی و خانواده‌اش عذرخواهی کرد.

خرداد 99: این بار بحث ادامه یا عدم ادامه لیگ در روزهای کرونایی باعث شد زنوزی روبروی پرسپولیس قرار بگیرد. مالک تراکتور در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد 15 باشگاه مخالف ادامه لیگ هستند اما فقط پرسپولیس می‌خواهد لیگ ادامه پیدا کند. مهمترین بخش صحبتهای زنوزی در آن مصاحبه جایی بود که مالک تراکتور گفت: پیشنهاد می‌کنم نام ۱۵ تیم را به تیم قرمز رنگ [پرسپولیس] تغییر داده و بین استان‌ها تقسیم و لیگ برتر را برای آنان برگزار کنند و برای ما نیز لیگ جداگانه.

زنوزی در مصاحبه دیگری در همان مقطع اعلام کرد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از یک تیم خاص حمایت می‌کنند. کاملا مشخص است که از دید زنوزی این تیم خاص، کدام تیم بوده است.

اسفند 98: محرومیت سه جلسه‌ای مسعود شجاعی توسط کمیته انضباطی باعث یک مصاحبه جنجالی از طرف زنوزی شد. او در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌ها داشت، شدیدا به پرسپولیسی‌ها گیر داد. زنوزی اعلام کرد اگر قرار به محرومیت شجاعی به خاطر اعتراض به داوری است، چرا این اتفاق درباره بیرانوند و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی رخ نمی‌دهد که مرتب با داوران بحث می‌کنند. زنوزی مدعی شد زور پرسپولیس از تیم ملی بیشتر است و آنها یحیی گل‌محمدی که گزینه هدایت تیم ملی بود را فوری به تیمشان آوردند.

مهمترین بحش صحبتهای مالک تراکتور اما جایی بود که او درباره اینکه چرا از واژه پیروزی به جای پرسپولیس استفاده می‌کند، این توضیح را داد: پرسپولیس نام کجایی است؟ یونانی است. یعنی پرسپولیس یونان؟ ما مگر ایرانی نیستیم، چرا باید تیممان اسم یونانی داشته باشد؟ ما نباید از اسم پرسپولیس استفاده کنیم چون یونانی است.

آبان 97: این بار تشویق کاشیما در بازی تراکتور و ذوب آهن از سوی طرفداران تراکتور باعث شد تا مالک تراکتور درباره پرسپولیس که آن مقطع فینالیست آسیا شده بود، صحبتهای قابل توجهی مطرح کند: فکر می کنم به صورت خاص اینکه نه فقط در تبریز که در برخی ورزشگاه های دیگر هم شاهد تشویق تیم کاشیما آنتلرز بودیم، بیش از حد توجه نشان دادن به پرسپولیس و ملی قلمداد کردن این مسابقه بود. اگرچه این مسابقه سمت و سوی ملی دارد اما در نهایت یک افتخار باشگاهی محسوب می شود و اینکه شما همه هواداران فوتبال را مجبور کنی که از صعود پرسپولیس به فینال خوش شان بیاید، اتفاق درستی نیست.

مالک تراکتور در ادامه صحبتهایش خطاب به وزیر ورزش حرف های جالب دیگری هم بر زبان آورد: «ای کاش تیم ملی هم همینطور مثل پرسپولیس حمایت می شد. تیم ملی برای همه مردم ایران است و غرور ملی ما در تیم ملی قرار دارد. چرا باید با حمایت همه جانبه از یک قشر و گروه خاص موجب نارضایتی عموم بشویم؟".



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: football.net