فاجعه داوری علیه مهدی طارمی در لیگ پرتغال
مانوئل موتا داور باتجربه پورتو-پاسوس فریرا بازنده این هفته لیگ پرتغال لقب خواهد گرفت چرا که مهدی طارمی را به اشتباه اخراج کرد

اخراج اشتباه مهدی طارمی

 ساعتی بعد از بازی جنجالی و نزدیک دو تیم پورتو و پاسوس و در شرایطی که اخراج مهدی طارمی از زمین بازی بعد از دریافت 2 کارت زرد مورد نقد کارشناسان داوری پرتغالی قرار گرفته است، انتشار تصاویر جدیدی از لحظه سرنگون شدن طارمی در دقیقه 90+4 در محوطه پاسوس، نشان می‌دهد که حق با بازیکن ایرانی بوده و او نه تنها نباید کارت زرد می‌گرفته که می‌توانسته پشت یک ضربه پنالتی بایستد و طلسم پاسوس فریرا را بشکند.

این اتفاق در دقیقه چهارم اوقات اضافی رخ داد، زمانی‌که طارمی یک توپ برگشتی ناشی از ارسال دروازه‌بان را از هم‌تیمی‌های خود دریافت کرد و با گریزی سریع خود را به محوطه جریمه پاسوس رساند اما در شرایطی که مدافع حریف را جا گذاشته بود، با ممانعت او مواجه شد و روی زمین افتاد؛ داور در این لحظه بالای سر طارمی ظاهر شد و کارت زرد دوم را به وی داد تا طارمی از زمین اخراج شود. اخراجی که با واکنش بسیار تند طارمی همراه بود.

اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که مدافع پاسوس در این لحظه با ران پای چپ به پای راست مهدی طارمی ضربه زده و این سرنگونی به هیچ‌وجه دایو و تمارض نبوده است؛ اتفاقی که باعث شده تا واکنش‌های شدیدی علیه این داور در شبکه‌های اجتماعی از سوی هواداران پورتو به وجود بیاید.

جالب‌تر این‌که کارت زرد اول طارمی هم روی اشتباه داور به او داده شد؛ او در دقیقه 16 در شرایطی که حالتی نامتعادل داشت، به مدافع پاسوس برخورد کرد که داور این برخورد را خطا تشخیص داد و به سرعت کارت زرد خود را نشان طارمی داد، در حالی‌که به نظر نمی‌رسید مهاجم ایرانی تیم پورتو به هیچ‌وجه مستحق دریافت این کارت زرد باشد.

این موضوعی بود که مورد اعتراض سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم پورتو هم قرار گرفت و او با اعلام این‌که طارمی نباید اخطار می‌گرفت، گفت: شکی در این‌باره ندارم که مدافع پاسوس طارمی را لمس کرد.

موضوع عجیب در هر دو صحنه منجر به کارت به طارمی این بود که داور با وجود اعتراض بازیکنان پورتو و هم‌چنین درخواست طارمی به خصوص در صحنه دوم، به خود زحمت نداد که برای بازبینی صحنه از VAR استفاده کند و در جا کارت زرد خود را برای تنبیه طارمی بیرون کشید که بخشی از این موضوع، به فضاسازی علیه این مهاجم ایرانی و شیرجه‌های او بر می‌گردد؛ حال آن‌که در موقعیتی بود که پس از عبور از مدافع پاسوس می‌توانست در موقعیتی تک به تک گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

مهدی طارمی که بسیار از تصمیم داور مسابقه عصبانی بود، حتی وساطتت په‌په را برای عذرخواهی از داور قبول نکرد و در حالی در پایان مسابقه برای اعتراض به سمت زمین برگشت که ساق‌بندهای خود را در آورده و به کناری پرت کرده بود.البته کونسیسائو سرمربی باتجربه پورتو اجازه نداد که طارمی به داور نزدیک شود و شاید هم مکالمه دوستانه‌ای بین آن‌ها در گرفته باشد؛ کونسیسائو در این صحنه مهدی طارمی را در آغوش گرفت و احتمالا از او خواست این خطا را فراموش کند.

البته بدشانسی طارمی این بود که دو اخطار و هر دو نادرست نصیب وی شد؛ دو کارتی که هواداران پورتو آن‌ها را مضحک و فاجعه توصیف کرده‌اند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net