معرفی کامل داور دربی 97 موعود بنیادی فر
موعود بنیادی فر به عنوان داور دربی 97 انتخاب شده است

 من، موعود، 36 سال دارم!

همانطور که می دانید سوت دربی 97 به موعود بنیادی‌فرد سپرده شده است.

داور 36 ساله اهل شهرکرد که شاید کمتر کسی بداند دکترای مدیریت ورزش از پردیس دانشگاه تهران دارد و البته از افتخارات شهرش و استان چهارمحال بختیاری محسوب می شود و در شهرکرد کلی طرفدار دارد و از داوران الیت و بین المللی است. ضمن اینکه او دبیر ورزش دبیرستانهای تهران در منطقه ۵ هم هست و خلاصه روز شنبه، برای دومین بار مهم‌ترین بازی فصل ایران را سوت می‌زند. در دربی قبلی با قضاوت او، پرسپولیس یک صفر برنده شد.

دیداری که تنها حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال در تاریخ دربی بود و تنها گل به خودی تاریخ این بازی در آن توسط حسین حسینی زده شد. کارشناسان داوری 2 ایراد به قضاوت بنیادی‌فرد در دربی قبلی گرفتند: پنالتی حاصل از خطای خلیل‌زاده روی شجاعیان اشتباه بود و این ضربه به دلیل جلو آمدن بیرانوند باید تکرار می‌شد.

موعود بنیادی‌فرد متولد 17 شهریور سال 1364 است و اولین حضور او در تاریخ لیگ برتر به هفته پایانی لیگ یازدهم برمی‌گردد و قضاوت رویارویی راه‌آهن و شاهین بوشهر در تهران.

دربی روز شنبه، قضاوت شماره 102 اوست در تاریخ لیگ برتر. بنیادی‌فرد در 101 داوری قبلی‌اش، 379 کارت زرد داده، 23 بار از کارت قرمزش استفاده کرده و 30 پنالتی هم گرفته است.

دربی، اولین قضاوت او در این فصل است برای استقلال و پانزدهمین قضاوتش در تاریخ لیگ برتر برای آبی‌ها. کارنامه استقلال با قضاوت بنیادی‌فرد، چنین است: 6 برد، 5 مساوی، 3 باخت، 17 کارت زرد، یک کارت قرمز و 5 کلین‌شیت. او داور 3 بازی استقلال در جام حذفی هم بوده است: 2 برد و یک باخت که در فینال جام حذفی برابر تراکتور در مشهد رقم خورد. استقلال تنها یک بار با قضاوت بنیادی‌فرد در دیداری که میزبانش بوده، شکست خورده است: دربی رفت لیگ 19 با گل به خودی حسین حسینی.  

دربی، اولین قضاوت بنیادی‌فرد در این فصل برای پرسپولیس هم هست و نهمین قضاوتش در تاریخ لیگ برتر برای قرمزها. پرسپولیس با قضاوت او چنین بیلانی دارد: 6 برد، 2 مساوی، بدون باخت، 10 کارت زرد، بدون کارت قرمز و 5 کلین شیت. بنیادی‌فرد داور 3 بازی پرسپولیس در جام حذفی هم بوده است: 3 برد که یکی در فینال جام حذفی برابر داماش در اهواز رقم خورد. اولا پرسپولیس در هیچ دیداری با قضاوت بنیادی‌فرد، شکست نخورده است شامل 8 بازی در لیگ برتر و هر 3 بازی جام حذفی و ثانیا دروازه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با داوری بنیادی‌فرد در لیگ برتر، هرگز باز نشده است. شاید با توجه به همین دو گزاره بشود او را داور خوش‌یمنی برای پرسپولیس معرفی کرد.

اظهارنظر ویژه درباره بنیادی‌فرد و نوع قضاوتش مربوط است به کارلوس کی‌روش که بعد از قضاوت او در بازی دوستانه ایران و عراق، در فیسبوک چنین نوشت:«دیروز آنالیز فنی بازی با عراق را انجام دادیم. بدون شک، آقای بنیادی‌فرد باید از بازیکنان تیم ملی و هواداران عذرخواهی کند. باور کنید یا نه، او در 3 صحنه کلیدی و حساس از جمله پنالتی عراق، به ضرر ایران سوت زد. باورکردنی نیست و نمی‌‌توان جلوی نظرات ناخوشایند در این رابطه را گرفت. بازیکنان در کمپ تیم ملی به شوخی می‌‌گفتند: بنجامین ویلیامز را برگردانید».

البته کی روش آن متن را با عصبانیت و ادبیات ویژه خودش نوشت اما در کل نفر اول لیست بین المللی داوری است که همه نگاه ویژه ای به او دارند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net