تجارت ستاره هلندی فوتبال جهان و همسر ایرانی اش در امارات
کلارنس سیدورف، فوق‌ستاره دنیای فوتبال مشغول رسیدن به موفقیت‌های جدید در دنیای تجارت است

تجارت کلارنس سیدورف و همسر ایرانی اش

کلارنس سیدورف یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ است و امیدوار است ویژگی‌هایی که به او کمک کرد تا با رسیدن به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا با سه تیم مختلف در تاریخ جاودانه شود، در فتح دنیای تجارت هم به او کمک کند.

مرد هلندی در سن 16 سالگی برای اولین بار با لباس تیم آژاکس به میدان رفت و سپس سه دهه با تیم‌های سمپدوریا ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا، اینترمیلان و آث میلان ایتالیا و بوتافوگو برزیل دوران موفقی را سپری کرد. او بزرگ‌ترین جایزه باشگاهی فوتبال اروپا را با سه تیم آژاکس، رئال مادرید و میلان بالای سر برد و در لیگ داخلی هر کشوری که به میدان رفت موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.


سیدورف در گفت و گوی اختصاصی با سایت Arabian Business در خصوص مدیریت فشارهای مرتبط با ورزش و تجارت صحبت کرد. او گفت:« طرز فکری که ما به عنوان ورزشکار داریم بهترین است و حتی در تجارت هم خیلی‌ها از آن برخوردار نیستند چون ما پس از یک شکست تنها در سه روز باید تغییر کنیم و برای بازی بعدی برگردیم. شما پس از یک شکست روز بعد دوباره در زمین مسابقه هستید و استراتژی بازی بعدی را اجرا می‌کنید. این به شما انعطاف‌پذیری خوبی برای مقابله با ناامیدی‌ها، شکست‌ها و ضررها می‌دهد.»


او در ادامه گفت:« با افزایش فشار سطح استرس شما بالا می‌رود و این می‌تواند شما را گیر بیاندازد. شما این را در کاری می‌بینید که باید تحویل دهید یا بفروشید. مردم اگر برای مقابله با استرس آموزش ندیده باشند در تنگنا قرار می‌گیرند. ما این را هر روز داشتیم. شما هر روز از سوی مربی قضاوت می‌شوید که آیا در بازی بعدی به میدان می‌روید یا خیر. زمانی که در آژاکس بودم هر هفته توقع داشتند برنده شویم و اگر 5-0 برنده می‌شدیم کافی نبود و باید 6-0 یا 10-0 یا 12-0 برنده می‌شدیم. این بخضی از طرز فکر ماست. افرد در کسب و کارها آن را تجربه نکرده‌اند ولی شما می‌تواند با خود تمرین کنید.»


سیدورف در سال 2011 اعلام کرد که مشغول تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته بازرگانی در دانشگاه معتبر Bocconi در میلان است. او در دنیای تجارت هم به اندازه فوتبال مهارت دارد. سیدورف که پدر چهار فرزند است، صاحب شرکت مدیریت ورزشی On International و رستوران مشهور Fingers است که در میلان، رم و پورتو سروو شعبه دارد. او هم‌چنین صاحب برندی به نام MM با رستورانی در ناپولی است و با بزرگ‌ترین گروه صنایع غذایی در آلیکانته اسپانیا هم شراکت دارد.


ستاره هلندی سابق دنیای فوتبال اوایل این ماه اعلام کرد قصد دارد با اسطوره رشته UFC یعنی حبیب نورماگمدوف برای راه‌اندازی باشگاه «سیدورف حبیب» تحت عنوان SK Sports Holding همکاری کند. دفتر آن‌ها در شهر دبی است و هدف از این شراکت ایجاد انقللابی در آموزش فوتبال و ترکیب آن با هنرهای رزمی و MMA است.


سیدورف در تمام مراحل زندگی‌اش از سوی همسرش سپیده «سوفیا» مکرمتی که خودش هم یک تاجر موفق است حمایت می‌شود. همسر سیدورف برای بیش از 20 سال یکی از افراد مهم صنعت املاک در تورنتو است. سوفیا هم‌چنین سفیر حسن‌نیت بنیاد بشردوستانه هودور است که هدفش بهبود مشکلات اقتصادی و مقابله با معضلات و مشکلاتی است که زنان با آن مواجه هستند. او هم‌چنین سفیر جهانی برند جواهرات اسکاویا است.
سیدورف گفت:« ما باور داریم که می‌توانیم چیزهای زیادی به هم اضافه کنیم و کارهای زیادی برای هم انجام دیم. وجه مشترک ما ماموریت زندگی است و کاملا هم‌نظر و هم‌سو هستیم؛ چه در بخش خیریه و بشردوستانه و چه در بخش تجرات و این مسیر ما را ساده‌تر و معنادارتر می‌کند.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir