فلان بازیکن را لخت از یک خانه بیرون کشیدند اما ...!
مجتبی محرمی ستاره اسبق پرسپولیس معتقد است در این فوتبال آدم خوب کسی است که هنوز لو نرفته است

مجتبی محرمی:دست از سر این جوان بردارید؛ دیروز من و امروز کنعانی زادگان؟

مجتبی محرمی که خودش از مسائل حاشیه ای و برخوردهای قهری انضباطی لطمات زیادی در فوتبال خورده است حالا از محمدحسین کنعانی‌زادگان دفاع می‌کند.

شماره ۸ پیشین پرسپولیس و بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال ایران (به گواه اغلب کارشناسان) اتفاقی که برای مدافع تیم ملی افتاده را یک پاپوش و سوء استفاده از سادگی یک جوان خوانده و ... بهتر است خودتان تازه ترین صحبت‌های مجتبی محرمی را بخوانید.

امروز به بهانه اتفاقی که برای محمدحسین کنعانی‌زادگان آن هم به عنوان یک بازیکن ملی افتاد با شما تماس گرفتیم؟

که چی؟! آقاجان دست از سر این جوان خدا بردارید! من از دوران بازی با رسانه‌ها رابطه خوبی دارم اما همکاران شما زمانی روی عکس من ضربدر زدند و با سرنوشت فوتبالی ام بازی کردند. حالا نوبت کنعانی‌زادگان شد؟

شما هنوز هم از هفته نامه ... دلخور هستید؟!

نمی‌خواستند مجتبی باشد. با من مشکل شخصی داشتند. بعد از اینکه مشکلی برایم پیش آمد روی عکسم قلم قرمز کشیدند و عکسم را چاپ کردند. مجتبی محروم شد. از همه چیز محرومم کردند. ممنوع‌الخروج شدم. شدم مفسد فی‌الارض. یعنی دیگر هیچ کسی این کارها را نکرده بودند؟ بلایی سرم آوردند که نه به ورزشگاه راهم می‌دادند و نه حتی حق داشتم از دکه‌های روزنامه فروشی، روزنامه بخرم. کلا بایکوتم کرده بودند.

شاید یکی از دلایل تماس با شما همین باشد. این که توصیه یا نصیحتی دارید که به جوانان ملی پوش کنید؟

چه نصیحتی؟ رطب خورده منع رطب کی کند؟ محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده را خیلی دوست دارم بحث پرسپولیسی بودن نیست بلکه شهامت و شجاعتی که توی دفاع کردن دارند را می‌پسندم. این بچه‌ها سرمایه ملی هستند. حالا ممکن است اشتباهی کنند یا اشخاصی برای آنها دام پهن کنند. ما نباید کمر به نابودی فوتبال کنعانی‌زادگان ببندیم

خداداد عزیزی هم همین جمله را گفته است؟

خداداد خودش فوتبالیست ملی پوش بوده، ستاره بوده و می‌داند این اتفاقات می‌افتد. گفتم که برای آقایان ملی پوش خوب یا فوتبالیست خوب کسی است که هنوز لو نرفته است. من می‌دانم خیلی‌ها از این کارها بدتر را می‌کنند این که یک فایل صوتی یا وُیس بوده اما طفلکی حسین کنعانی به پاشوره خورده است. من نمی‌خواهم دهانم را باز کنم اما...

لطفا ادامه دهید؟

این مسائل از زمان ما هم بوده است. خیلی‌ها که مثلا سمبل اخلاق در فوتبال ایران بودند کارهایی کردند که من مجتبی محرمی بچه خیابان استخر خجالت می‌کشم در مورد آن صحبت کنم. یا اینکه فلان فوتبالیست را لخت و عور از بهمان خانه بیرون کشیدند! آن یکی را درخانه گرفتند آن وقت سراغ من محرمی آمدند و درخیابان دستگیرم کردند! بله، خیلی‌ها خیلی کارها کرده و می‌کنند و حالا سرتکان می‌دهند و می‌گویند باید کنعانی‌زادگان را محروم کرد!

 به نظر شما باید چه کار کرد؟

هر کدام از آقایان جای او باشند بدتر از آن را انجام می‌دهند. آقایان در جوانی همگی پاک بوده اند؟ هیچ خلافی نکرده اند؟ چرا سراغی از مدیران متخلف نمی‌گیرند؟!

مثلا چه کسانی؟!

من مدت‌ها پیش گفتم چرا یکی به اشتباهات مدیریتی محمد حسن انصاری فرد در پرسپولیس رسیدگی نمی‌کند؟ هر روز یک پرونده جدید رو می‌شود. از گابریل کالدرون که در تهران با او توافق نکردیم و اجازه دادیم با دلخوری برود و شکایت کند بگیرید تا آوردن استوکس به پرسپولیس برای عشق و حال! آقای انصاری فرد، چرا قرارداد گلر ذخیره و کروات پرسپولیس را دلاری ۳ سال دیگر تمدید کردید؟ داستان اوساگونا چیست؟ ماجرای سکه‌هایی که گرفتید و به بازیکنان ندادید شایعه است یا صحت دارد؟ شما رسانه‌ها دنبال این داستان‌ها باشد نه اینکه یک فوتبالیست جوان حالا اشتباه کرده نه اینکه برایش تله گذاشته اند را با این همت و جدیت پیگیری کنید. امثال انصاری فرد و انصاری فردها باید از فوتبال محروم شوند نه اینکه دنبال محرومیت کنعانی‌زادگان باشید.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی