دردسر مشترک گل محمدی و مطهری پس از جدایی
سرمربیان پرسپولیس و نساجی پس از جدایی از یکدیگر دچار دردسر مشترکی هستند

گل محمدی و مطهری در جستجوی دستیار

 حمید مطهری پس از جدایی از پرسپولیس و برعهده گرفتن سرمربیگری نساجی، تاکنون کادر فنی تیم خود را تکمیل نکرده و همچنان به دنبال گزینه‌ای مناسب برای انتخاب دستیار اولش است. مطهری که در حال حاضر با جواد منافی، بهزاد نوشادی و هاروت آبراهامیان به ترتیب به عنوان دستیار، مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌ها در نساجی کار کرده و از سه آنالیزور نیز در این تیم استفاده می‌کند، هنوز در مورد انتخاب دستیار اولش در این تیم به جمع‌بندی نرسیده است.

البته نکته جالب اینجا است یحیی گل‌محمدی نیز که از مطهری به عنوان دستیار اول خود در کادرفنی پرسپولیس بهره می‌برد، مانند همکار سابقش پس از جدایی مطهری فردی را جایگزین سرمربی فعلی نساجی نکرده و همچنان به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای حضور در کادر فنی پرسپولیس است.

یکی از مسائلی که بسیاری از مربیان ایرانی برای انتخاب دستیار در نظر می‌گیرند، دوستی صمیمانه، ارتباط خانوادگی، رفاقت و ... است و حتی از آنها برای از دست ندادن جایگاه خود افرادی را انتخاب می‌کنند که در آینده نتواند تهدیدی برای صندلی شان ایجاد کرده یا دنبال چنین کاری نباشند. در واقع انتخاب دستیار در فوتبال کشورمان چندان متر و معیار منطقی ندارد و بسیاری از سرمربیان فوتبال‌مان بیشتر روی مسائل احساسی، عاطفی و ارتباطی در مورد انتخاب دستیاران‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند.

اکنون نیز پس از جدایی مطهری از گل‌محمدی در حالیکه آنها همفکری زیادی با یکدیگر داشتند هیچ یک برای انتخاب دستیار اول خود در نساجی و پرسپولیس به جمع‌بندی نرسیده و در این خصوص دچار مشکلاتی شده‌اند.

این در شرایطی است که بسیاری از مربیان که ارتباط خوبی با مطهری داشته تمایل خود را برای همکاری با وی اعلام کرده‌اند اما او نیز مانند گل‌محمدی به دنبال این است دستیاری انتخاب کند که در مواقع حساس و بحرانی با نظر فنی مناسب به وی و تیمش کمک کند و مشاوره‌های لازم را در مورد تغییر سیستم و تاکتیک تیم ارائه دهد.

مطهری می‌خواهد از مربی‌ای در کنارش استفاده کند که به معنای واقعی دستیار وی باشد و به او در مواقع لزوم دست یاری بدهد. همان تفکری که گل‌محمدی از ابتدای دوران مربیگری‌اش توجه خاصی به آن داشته و به همین دلیل در طول‌ سال‌های اخیر از مربیانی مانند ساکت الهامی، حمید مطهری و مجتبی حسینی که از لحاظ فنی جزو مربیان ممتاز لیگ هستند در کنار خود استفاده کرد.

سرمربی جدید نساجی به دنبال چهره‌ای است که دست او را در مواقع بحران و چالش‌های داخل بازی از لحاظ فنی و تاکتیکی بگیرد و به دنبال فردی نیست که با وجود داشتن اسم بزرگ از لحاظ فنی کمکی به وی نکند. مطهری که در زمینه طراحی تمرینات سابقه خوبی در فوتبال کشورمان دارد می‌خواهد فردی را به عنوان دستیار اول انتخاب کند که تخصص ویژه‌ای در این زمینه دارد و به همین دلیل تاکنون انتخاب گزینه مورد نظرش به تعویق افتاده است. در واقع سرمربی جدید نساجی نیز مانند گل محمدی وسواس خاصی در انتخاب دستیار دارد و حاضر نیست در این زمینه بی‌گدار به آب بزند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir