شایعه عجیب درباره پرسپولیس توسط سپاهان!
در فضای مجازی شایعه عجیبی درباره دو مهاجم پرسپولیس به وجود آمده است

هزینه خرید دیاباته و لوکادیا

از روز گذشته که قرارداد شیخ دیاباته با پرسپولیس رسمی شد، شایعات عجیبی در فضای مجازی به وجود آمده و بسیاری از طرفداران تیم‌های لیگ برتری مدعی شدند که پرسپولیس برای خرید دیاباته و لوکادیا مجموعا ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. شروع این ماجرا از توییت مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان بود و پس از آن بسیاری از کانال‌ها هم به این مسئله پرداختند.

با این حال این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست و پرسپولیس براساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال حدود ۳۰ میلیارد تومان یعنی در حدود یک میلیون دلار برای جذب لوکادیا کرده و قرارداد شیخ دیاباته هم مبلغی در حدود ۳۷۰ هزار دلار است. در واقع مجموع قرارداد زوج خارجی خط حمله پرسپولیس حدود ۴۱ میلیارد است و ارقام مطرح شده در خصوص هزینه ۹۰ میلیاردی این باشگاه برای این دو نفر صحت ندارد.

مشخص نیست باشگاه سپاهان بر چه اساسی مبلغ ۹۰ میلیارد را مطرح کرده و احتمالا آن‌ها براساس ارزش لوکادیا و دیاباته در سایت ترانسفرمارکت مدعی شده‌اند که پرسپولیس چنین مبلغی را پرداخته چرا که لوکادیا در این سایت ۲ میلیون یورو و دیاباته ۷۵۰ هزار یورو ارزش دارند. با این حال اعدادی که در ترانسفرمارک اعلام می‌شود همواره دقیق نیست و در کل هم نشان‌دهنده مبلغ تقریبی رضایتنامه بازیکنان است و دستمزد آن‌ها را مشخص نمی‌کند.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir