ورزش صبحگاهی
بحث‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که آیا ورزش صبحگاهی موثر است یا خوب نیست. دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، سحرخیز بودن و ورزش کردن صبح زود فواید زیادی دارد.
انجام ورزش صبحگاهی برای افراد زیادی کابوس است، زیرا برای آنها پیدا شدن صبح زود و رفتن به باشگاه بسیار سخت است. با این وجود ورزش صبحگاهی فواید زیادی دارد که به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را در رسیدن به آمادگی جسمانی به دست آورید.

یکی از فواید ورزش کردن در صبح زود این است که شما مطمئن هستید که این کار را انجام می‌دهید و در طول روز آن را به تعویق نمی‌اندازید اگر شما به خود بگویید که بعد از ظهر ورزش می‌کنید ممکن است در طول روز خسته شوید و بهانه‌های یادی برای ورزش نکردن بتراشید. ممکن است ابتدا سخت باشد که صبح بیدار شوید و ورزش کنید یا به باشگاه بروید، اما کم‌کم به این روند عادت می‌کنید و زودتر از خواب بیدار می شوید.

با انجام ورزش صبحگاهی سرحال تر به محل کار خود می‌روید و خود را مجبور می‌کنید تا از غذاهای غیر سالم نخورید.

کسانی که اول صبح ورزش می‌کنند، الگوی خواب بهتری دارند، زیرا صبح زود بیدار می‌شوند و بالطبع شب به موقع می خوابند. اگر بعد از ظهر یا غروب ورزش کنید انرژی شما در این زمان از روز بالا می‌رود، زیرا آدرنالین بیشتری در بدن ترشح می‌شود که باعث می‌شود شما در زمان خواب خسته نباشید و نتوانید راحت بخوابید. هنگامی که صبح زود ورزش می‌کنید از لحاظ ذهنی و جسمی برای کارهای روزانه آماده‌تر هستید.

ورزش صبحگاهی باعث می‌شود که چربی بیشتری سوزانده شود، زیرا میزان فعالیت‌های سوخت و ساز افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید به هنگام صبح ورزش هوازی انجام دهید قبل از ورزش دو تا سه فنجان قوه بنوشید، این کار باعث می‌شود که چربی‌های ذخیره شده در بدن بهتر بسوزند و با انرژی و قدرت بیشتری ورزش کنید.

باید تغذیه و ورزش در تعادل باشند، بعد از انجام ورزش یک صبحانه عادی بخورید. دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، مدتی بعد از ورزش چیزی نخورید و سپس یک صبحانه مناسب بخورید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ارتباط ورزش با افزایش قد
تاکید متخصصان بر اهمیت مسائل روانی در موفقیت بازیکنان فوتبال
توصیه‌هایی برای دوندگان ماراتن
پیام تبریک روحانی
تصاویر صفحه نخست روزنامه های ورزشی 1392/09/3