تاثیر فست فود بر ریکاوری ورزشکاران
محققان آمریکایی به این نتیجه‌ رسیدند که خوردن میزان کمی فست فود می‌تواند به ریکاوری ورزشکاران استقامتی کمک کند.

مطالعات جدید نشان داده است هنگامی که ورزشکاران بعد از ورزش یا تمرین مقدار کمی فست فود مصرف کنند و زمانی که آنها مکمل های ورزشی مصرف می‌کنند تفاوت زیادی در ریکاوری مربوط به ذخیره گلیکوژن بدن آنها وجود ندارد.

محققان دانشگاه مونتانا به ورزشکاران استقامتی اطلاع دادند که می‌توانند بعد از ورزش با شدت زیاد، کمی همبرگر یا سیب زمینی سرخ کرده بخورند. نتایج این تحقیقات در مجله بین‌الملل "تغذیه متابولیسم ورزشی" منتشر شده است.

دوچرخه‌سواران استقامتی نیز می‌توانند این کار را برای ریکاوری انجام دهند. در این مطالعات یازده مرد دوچرخه‌سوار در دو پروسه آزمایش حرکت کردند. هر آزمایش 90 دقیقه بود و چهار ساعت ریکاوری بعد از آن صورت می‌گرفت. بعد از هر 90 دقیقه به دوچرخه‌سواران مکمل ورزشی یا فست فود داده می‌شد. در فاصله بین دو آزمایش از دوچرخه‌سواران نمونه بافت عضلانی و نمونه خون گرفته شد. مشخص شد که هیچ تفاوتی بین قند و انسولین خون این دو دسته وجود ندارد. ضمنا کارایی این دو دسته با یکدیگر تفاوتی نداشت.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد که خوردن فست فود به میزان لازم می‌تواند همان تاثیر مکمل های ورزشی را در ریکاوری گلیکوژن عضلات ورزشکاران داشته باشد. میزان فست فودی که ورزشکاران در این آزمایش ها مصرف کردند کم است. ورزشکاران نباید به میزان زیاد فست فود و غذاهای سرخ شده مصرف کنند. با برقراری تعادل می‌توان از این مساله نتیجه‌ گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir