ورزش‌های خاص برای سوزاندن چربی‌های کمر
بیشتر افرادی که از چاقی رنج می‌برند، از وجود چربی‌های ناحیه شکم و کمر ناراضی هستند. با ورزش‌های خاصی می‌توان در این ناحیه تناسب اندام داشت.

اگر می‌خواهید تناسب اندام بهتری داشته باشید و چربی‌های ناحیه کمر و شکم را بسوزانید می‌توانید از ورزش‌های خاصی برای این ناحیه استفاده کنید.

ورزش‌های مناسب برای سوزاندن چربی‌های ناحیه کمر و پرورش عضلات این ناحیه به شرح زیرند:

1- در حالت پلانک از بغل قرار بگیرید. آرنج را روی زمین قرار دهید و یک پا را روی پای دیگر بگذارید. تمام بدن باید در یک خط باشد. در این حالت دستی را که روی بدن است، صاف بالا ببرید و پایین بیاورید. در این حرکت شما در ناحیه شانه‌ها و بازوها احساس کشش می‌کنید. هر بار که دست را بالا می‌برید سه ثانیه صبر کنید و دوباره دست را پایین بیاورید. می‌توانید زانوها را هم خم کنید.

2- در حال پلانک قرار بگیرید، به صورتی که نوک پاها و کف دست‌ها روی زمین باشد و بدن در یک خط صاف قرار بگیرد. دست‌ها باید کشیده و عمود بر بدن روی زمین قرار بگیرد. در یک دست وزنه را نگه دارید. این دست را با وزنه به سمت بدن خم کنید و دوباره پایین بیاورید. در این حرکت در قسمت عضلات شکم احساس کشش می‌کنید.

3- از حرکت چرخش روسی استفاده کنید. این حرکت به باریک شدن کمر کمک می‌کند. بر روی زمین بنشینید ولی پاها را در حالت خمیده روی هوا نگه دارید. یک توپ را در دست نگه دارید و آن را به طرفین بدن ببرید. بدین شکل کمر به سمت چپ و راست می‌چرخد. نباید توپ با زمین برخورد کند این کار را سه دوره و هر دوره 15 تا 20 بار انجام دهید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir