5 حرکت ورزشی برای داشتن کمری باریک و شکمی صاف
کمری باریک و شکمی صاف به راحتی با ورزش کردن ایجاد نمی‌شود. اینکه با ورزش بتوانیم چربی‌های ناحیه خاصی از بدن را آب کنیم، تقریبا غیرممکن است.

همراه با ورزش باید به تغذیه نیز توجه کرد. نمی‌توان تنها با انجام مکرر دراز و نشست شاهد آب شدن چربی‌های ناحیه کمر و شکم بود. با این حال استفاده از 5 ورزش زیر همراه با تغذیه مناسب می‌تواند به این کار کمک کند.

1- ورزش‌های کوتاه مدت و شدید:

برای اینکه کمر را باریک‌تر کنید باید تمامی چربی‌های بدن را بسوزانید. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بهترین راه برای چربی‌سوزی هستند. این ورزش‌ها به سوزاندن چربی‌های ناحیه شکم بسیار کمک می‌کنند. این ورزش‌ها باعث می‌شوند که تا چند ساعت بعد از انجام ورزش سوخت و ساز بدن افزایش یابد. برای مثال می‌توانید 10 ثانیه بسیار شدید بدوید یا بر روی دوچرخه پدال بزنید و 50 ثانیه این کار را با شدت متوسط انجام دهید. این کار را 8 تا 10 دقیقه ادامه دهید.

2- پلانک از بغل:

این ورزش بر روی میانه بدن قسمت پایین کمر کار می‌کند. برای شروع در هر طرف 2 ست 15 ثانیه‌ایی پلانک انجام دهید. می‌توانید یکی از پاها را بر روی یک نیمکت قرار دهید تا چالش حرکت افزایش یابد.

3- حرکت ورزش دیگری که می‌تواند به لاغر شدن قسمت کمر کمک کند، به شرح زیر است:

روی زمین دراز بکشید پاها را 90 درجه خم کنید طوری که ساق پاها با زمین موازی شود و دست‌ها را بالای سر دراز کنید. حالا در حالی که با پاها حرکت دوچرخه می‌زنید، دست‌ها را نیز به ترتیب به سمت بالا و پایین بدن بکشید طوری که یک دست در کنار بدن قرار بگیرد و یک دست در کنار سر قرار بگیرد.

4- حرکت بارفیکس:

این حرکت به قوی‌تر شدن عضلات کمر و بازوها کمک می‌کند بدین شکل قسمت کمر باریک‌تر می‌شود.

5- حرکت دیگری که بر روی عضلات باسن و کمر کار می‌کند و باعث باریک‌تر دیده شدن کمر می‌شود به شرح زیر است:

بر روی زمین دراز بکشید پاها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید. با منقبض کردن عضلات باسن، کمر و باسن را از روی زمین بلند کنید، طوری که از گردن تا زانو بدن در یک خط قرار بگیرد. در سه ست 10 تایی این حرکت را انجام دهید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir