رئيس جمهور گفت: با وجود تحريم بنزين ما ‌توانستيم حتی بنزين صادر كنيم و تا پايان امسال نيز ۱۲ميليون ليتر به توليد بنزين‌ كشور اضافه می‌شود و با هدفمندی نيز چند ميليارد ليتر بنزين ذخيره داريم...


 
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم افتتاح آزاد‌راه تهران- پردیس با اشاره به شرایط سخت كار در این آزاد‌راه گفت: با توجه به شرایط زمین‌شناسی این منطقه باید گفت كه كار در آزاد‌راه تهران - پردیس خود یك كلاس درس است و ما شاهدیم كه این كار به خوبی انجام شد و نشان داد كه همت ایرانی‌ها می‌تواند دل كوه‌ها را شكافته ونشدنی‌ها را شدنی كند.

وی با تأكید بر لزوم تسریع در تكمیل این آزاده‌راه و ایجاد قطار شهری خاطرنشان كرد: مردم این منطقه مردم بسیار خوب، صمیمی و مؤمن بوده و استعدادهای طبیعی زیبا و شگرفی در این منطقه وجود دارد كه باید با تسریع در كارها به این مردم كمك كنیم چرا‌كه بسیاری از مردم می‌توانند كارشان را در تهران انجام داده و در این منطقه زندگی كنند و این كار مستلزم ایجاد یك آزاد‌راه بود كه انجام شده و تكمیل خواهد شد.

رئیس‌ جمهور بر لزوم ساختن ایران تأكید كرد و گفت كه باید ایران را با اندیشه و همت ایرانی بسازیم، چرا‌كه تجربه نشان داده اگر دیگران یك تومان كمك می‌كنند، ‌طلب‌های سیاسی ‌داردند كه غیر‌قابل تحمل است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی دیگران می‌خواهند كالای مصرفی به ما بفروشند، برخلاف آنچه ‌معمولا برای فروش یك كالا در دنیا تبلیغات می‌كنند، ‌برای آن شرط سیاسی می‌گذارند كه هر چند ظاهر آن بد است اما باطن آن برای ما مفید است.

وی با تأكید بر اینكه تجربه تاریخی می‌گوید اندیشه ایرانی مهمتر، مناسب‌ و بهتر از اندیشه‌های وارداتی است، یادآور شد: باید ایران را با ابتكارات،‌ اندیشه، استعدادها و منابع خودمان بسازیم؛ هر‌چند در ساختن كشورمان تا آنجا كه بتوانیم از سایر جاهای دنیا منابع می‌آوریم اما تحمل تحلیل فكر و اندیشه دیگران را نمی‌پذیریم.

رئیس‌جمهور گفت: باید در جهت آرمان‌های فرهنگی خودمان كشور را بسازیم و امروز این حس در ایران زنده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری روح جمعی تمدن‌ساز ایران تأكید كرد: روحی كه از دل خود هزاران ابن سینا،‌ حافظ و شخصیت‌های بزرگ بیرون آمده است، امروز زنده شده و دشمنان از این موضوع ناراحت هستند؛ هر‌چند حاضر بودند همه نیازهای ما را با تخفیف برطرف كنند تا شرایط آنها را بپذیریم در حالی‌كه ملت بزرگ ایران زیر بار نرفت و نخواهد رفت.

وی بخش زیرساخت‌ها و حمل و نقل را مقدمه و لازمه ساختن كشور دانست و یادآور شد: زیرساخت‌ها باید فراهم شود تا بقیه بخش‌ها نیز ساخته شود كه ما در این بخش برنامه‌های وسیع و دقیقی طراحی كردیم و امروز موتور ساختن و ایجاد زیربناهای حمل و نقل با دور بسیار بالایی انجام می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینكه موتور ساختن كشور امروز در مسیر درست و با دور بالا حركت می‌كند،‌ گفت: جز خدمت به مردم چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند و این جزو فرهنگ و باور ما است.

احمدی‌نژاد با تشكر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعبیه صندوق توسعه ملی در متن قانون برنامه پنجم توسعه، به وجود چند اشكال جزئی و مهم در آن اشاره و بر لزوم رفع آن تأكید كرد.

وی ادامه داد: یكی از اشكالات صندوق توسعه این است كه راه را بر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بسته است كه انشاءالله خود نمایندگان آن را اصلاح می‌كنند.

"یكی از ایرادات صندوق توسعه ملی این است كه می‌گوید هزینه فقط ارزی باشد، در حالی‌كه در كشاورزی یا كارهای زیربنایی هزینه ارزی نداریم، از همین رو این بخش‌ها از صندوق توسعه ملی محروم می‌شود كه بایستی این گره را برطرف كنیم ".

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود ‌همه كسانی كه می‌خواهند در بخش آزاده راه‌ها و خطوط ریلی كشور سرمایه‌گذاری كنند‌ را به مشاركت دعوت كرد‌ و اظهار داشت: دولت در این راه هم مشاركت می‌كند و هم تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار می‌دهد و علاوه بر آن نیز در بعضی از زمینه‌ها ‌یارانه می‌دهد.

وی در خصوص اختصاص ۲۰ درصد از درآمد نفت به صندوق توسعه ملی نیز گفت: تأسیس این صندوق یك تصمیم تاریخی است. ۵۰ سال شعار دادند كه درآمد نفت را به بخش‌های زیربنایی اختصاص می‌دهند كه انجام نشد، در حالی‌كه از امسال این كار برای اولین بار صورت گرفت؛ هر‌چند به بودجه دولت فشار می‌آورد اما آن را پذیرفتیم كه سالی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و تا پایان برنامه پنج ساله ۳۵ درصد می‌شود و این یك تصمیم تاریخی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه ظر‌ف ۱۰-۱۵ سال می‌توانیم خود را به قله‌های بالا برسانیم، خاطرنشان كرد: چه كسی گفته است فقط چند كشور می‌تواند بالای قله بنشینند، در حالی‌كه ما می‌توانیم قله را خودمان ساخته و بالای آن بنشینیم.

احمدی‌نژاد ‌‌خاطرنشان كرد: مستكبران باید موجودیت ملت ما را بپذیرند و البته خواهند پذیرفت، هر‌چند اگر نپدیرند، فرهنگ ملت ما آنها را ساقط می‌كند.

وی به عدم تأثیرگذاری تحریم‌ها در پیشرفت ایران اشاره و تأكید كرد: آنها در فضای غیرواقعی و خودباخته حركت و طراحی می‌كنند و در نتیجه به بن‌بست می‌رسند، در حالی‌كه ما در میدان واقعی و با تكیه بر استعداد و اندیشه و همت‌های بلند ملت‌مان حركت می‌كنیم و این حركت ما یك حركت واقعی است.

رئیس جمهور ادامه داد: آنها بنزین را تحریم كردند، اما ما توانستیم حتی بنزین صادر كنیم و تا پایان امسال نیز ۱۲میلیون لیتر به تولید بنزین‌مان اضافه می‌شود و با هدفمندی نیز چند میلیارد لیتر بنزین ذخیره داریم.

براساس این گزارش، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به سختی كار در آزاده راه تهران - پردیس گفت: این آزادراه یك كارگاه برای دانشجویان رشته عمران ‌بود ‌و هر نوع كاری كه در راه سازی وجود داشت، در این پروژه انجام شد.

آقایی رئیس كمیسیون عمران مجلس و مسعود رهنما معاون وزیر راه و ترابری و نماینده فیروزكوه نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com