اشک شوق اصفهانی‌ها از زنده شدن «زاینده‌رود» + تصاویر
باوجوداینکه تعداد بسیاری از اصفهانی‌ها زمان جاری شدن آب در زاینده‌رود را کوتاه می‌دانند و به مدت زمان 20 روز اشاره دارند اما با حضورشان در کنار زاینده رود موجی از شوق و امید را به‌راه انداخته‌اند...

اصفهانی‌ها از رودخانه‌ای‌که تبدیل به کویر شده‌ دلخورند. آب همیشه در اصفهان جاری بوده و نشاط و زندگی را به مردم مردم بخشیده، به‌طوری‌که اصفهانی‌ها حاضرند که زاینده‌رود از کمترین حجم آب برخوردار باشد اما هیچگاه خشک و کویری نشود.
 

درحال‌حاضر باوجوداینکه تعداد بسیاری از اصفهانی‌ها زمان جاری شدن آب در زاینده‌رود را  کوتاه  می‌دانند و به مدت زمان 20 روز اشاره دارند اما با حضورشان در کنار زاینده رود موجی از شوق  و امید را به‌راه انداخته‌اند.
 
«جواد ترکان» هنرمند صنایع‌دستی، یکی از افرادی است که در کنار زاینده رود ایستاده و به شادمانی و سرور مردم اشاره می‌کند. او می‌گوید: با جاری شدن آب در زاینده‌رود مردم به‌قدری به وجد آمده‌اند که گویی در زندگی‌شان آب ندیده‌اند! این شادمانی و استقبال مردم بیانگر آنست که حیات و سرزندگی مردم  وابسته به زاینده‌رود است.
 





‌وی با اشاره به اینکه ساعت 10 صبح امروز آب به پل مارنان رسید ادامه داد: گویا قرار است تنها 20 روز آب در زاینده‌رود باقی بماند اما اگر از اول فروردین آب باز می‌شد ایام نوروز با خشکسالی و رودخانه کویری به استقبال بهار نمی‌رفتیم. حتی بسیاری از مسافران نوروزی از این اتفاق احساس خوبی نداشتند.
 
«علیرضا روحانی» فعال میراث‌فرهنگی نیز در اینباره می‌گوید: پیامک‌هایی که روز گذشته و امروز به منظور گردهمایی کنار رودخانه در سطح شهر پراکنده شد نشان از توجه و اهمیت آب برای مردم اصفهان دارد. حتی امروز از ساعت 9 مردم کنار پل مارنان به استقبال زاینده‌رود رفتند و  با دف و ساز و با شادی و پایکوبی در بستر رودخانه حرکت‌کردند.
 





او گفت: امیدواریم امسال مدیریت عقلانی حاکم شود و مجددا مدیریت منابع آبی به حالت مدیریت منطقه‌ای برگردد تا شاهد خشکسالی و قطع آب زاینده‌رود که  ناشی از سوء مدیریت و کج سلیقگی در نگاه مدیران است نباشیم. 



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chn.ir



مطالب پیشنهادی:
«کریستین استوارت» و 23 سالگی! + عکس
بازگشت «هما روستا» پس از 14 سال + تصاویر
شقایق فراهانی؛ یك تغییر حیرت‌آور!
چرا «امیر تتلو» فکر می‌کند یک استعداد کشف شده است؟!
فیلم موفق جشنواره «فجر» دزدی از آب درآمد!! + عکس