فیلم‌های رمانتیک ظاهرا همیشه جزو بهترین‌ها هستند، مخصوصا وقتی در راه وصل موانعی نیز وجود داشته باشد. موانع بسیار کمی ‌هستند که از مانع جداکننده....
 
ویگو مورتنسن و لیو تیلر
2.9 بیلیون دلار
سه گانه ارباب حلقه‌ها که نتیجه تلاش و زحمات «فرودو» بود که در مرکز آن قرار داشت. اما داستان رمانتیک بین مورتنسن (در نقش آراگون) و تیلر (در نقش آرون) قلب اصلی فیلم بود که آن را پیش می‌برد. انتخاب آرون بین ابدیت و عشق سبب شد تعداد بسیاری از خانم‌ها چندین بار فیلم را ببینند و هر بار از دیدنش لذت ببرند. و نیز کمک کرد که این سه گانه 2.9 بیلیون دلار در گیشه درآمد داشته باشد.
 
ویگو مورتنسن و لیو تیلر
 
توبی مگوایر و کریستن دانست
2.5 بیلیون دلار
درحالیکه تعداد زیادی از دخترها سر و دست می‌شکستند تا بتوانند بالارفتن اسپایدرمن درمقابل تبهکاران محبوبشان را ببینند، تعداد زیادی از بیننده‌ها بیشتر دوست داشتند مثلث عشقی بین پیتر پارکر، ماری جن و هری، بهترین دوست پارکر را ببینند. موضوعات عشقی به اسپایدرمن کمک کرد که تبدیل به یکی از موفق ترین انتخاب‌های سینمایی تمام دوران شود.
 
توبی مگوایر و کریستن دانست
 
لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت
1.9 بیلیون دلار
این زوج در لیست ما وادارمان می‌کنند که اول از همه فیلم «تایتانیک» که 1.8 بیلیون دلار در گیشه فروش داشت را تحسین کنیم. اما آنها سال 2008 هم با یکدیگر در فیلم «جاده انقلابی» درنقش زن و شوهر بازی کردند. در این فیلم آنها به جای یک کشتی در خانه ای در حومه شهر زندگی می‌کنند، اما با یک تراژدی غم انگیز رابطه شان پایان می‌یابد.
 
لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت 
 
شیا لابوف و مگان فاکس
1.5 بیلیون دلار
ستارگان واقعی فیلم‌های ترانسفورمر تقریبا روبات‌های غول پیکری هستند. اما برای بیننده‌هایی که به انسان‌هایی برای متوسل شدن بهشان نیاز دارند، لابوف و فاکس تنها نوع صحیحی از رابطه عشقی خوش بینانه ای را به روی صحنه نشان دادند تا فیلم داستانی تری به مردم تحویل دهند.
 
شیا لابوف و مگان فاکس
 
رابرت پتینسون و کریستین استوارت
1.1 بیلیون دلار
فیلم‌های رمانتیک ظاهرا همیشه جزو بهترین‌ها هستند، مخصوصا وقتی در راه وصل موانعی نیز وجود داشته باشد. موانع بسیار کمی ‌هستند که از مانع جداکننده بلا و ادوارد بزرگ تر باشد: مانعی به اسم خون آشام بودن! دو فیلم اول سری «گرگ و میش» 1.1 بیلیون دلار درگیشه سود داشت.
 
رابرت پتینسون و کریستین استوارت

جورج کلونی و جولیا رابرتز
847 میلیون دلار
بخش اعظم جذابیت و تلالو سری فیلم‌های اوشن مدیون رابطه عشقی راحت ستاره‌های بزرگی چون جورج کلونی، مت دیمون و براد پیت است. در دو فیلم اول که جولیا رابرتز بازی کرد کمکی بود برای فیلم که 847 میلیون دلار درآمد داشته باشد.
 
جورج کلونی و جولیا رابرتز

ریچارد گر و جولیا رابرتز
770 میلیون دلار
نام جولیا رابرتز در لیست ما دوبار تکرار شده است و آن هم به خاطر حضور موفقش با ریچارد گر در «زن زیبا» و «عروس فراری» است. رابرتز و گر به هر طریقی ترتیبی دادند تا رابطه عشقی تاحدودی ترسناک را در «زن زیبا» نشان دهند. این فیلم 463 ملیون دلار در گیشه فروخت.
 
ریچارد گر و جولیا رابرتز

بن افلک و لیو تیلر
590 میلیون دلار
لیو تیلر بیشتر به خاطر فیلم‌های مستقل‌اش معروف است، اما ما برای دومین بار به خاطر فیلم پرخرج «آرماگدون» او را در لیست می‌بینیم. او در مقابل بن افلک درخشید و رابطه عشقی آنها در فیلم سبب شد تا 534 میلیون دلار سود به همراه داشته باشد. زوج دوم یعنی دختران جرسی کمتر موفق بوده و تنها 36 میلیون دلار درآمد داشتند.
 
بن افلک و لیو تیلر

کالین فرث و رنه زلوگر
545 میلیون دلار
رنه زلوگر در نقش «بریجت جونز» قهرمان نهایی هر زنی است که بیش از اندازه غذا می‌خورد نوشیدنی می‌نوشد و همیشه در عشق بدشانس است. جای هیچ نگرانی نیست چونکه میلیون‌ها نفر از زنان هم طرفدار کالین فرث در نقش مارک دارسی بودند. این زوج سه سال بعد از بازی در فیلم Bridget Jones: The Edge of Reason در نقش‌هایشان تجدید نظر کردند.
 
کالین فرث و رنه زلوگر

تام هنکس و مگ رایان
519 میلیون دلار
برای جوانان دهه 80 هنکس و رایان نسخه مدرن هپبورن و گرانت بودند.  تنها زوج لیست ما که در سه فیلم دیگر که دنباله هم نیستند با هم بازی کردند. اگر شما هم سال 1998 را یادتان باشد باید به خاطر بیاورید که در آن سال‌ها آنها یکی از پردرآمدترین زوج‌ها با سود خالص 250 میلیون دلار در گیشه بودند.
 
 تام هنکس و مگ رایان
 
 
تهیه  و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
بازیگران و خواننده‌های هالیوود که جزیره شخصی دارند!!+تصاویر
10 بازیگر زن هالیوود با بالاترین دستمزد سال 2010 و 2011 (+عکس)
پولدارترین بازیگران مرد هالیوود در سال 2011 (+عکس)
 هالیوودی‌های مشهور قبلا چه کاره بودند؟! (+عکس)
 5 بازیگر مشهور هالیوود که در گذشته بی‌خانمان بودند!! (+عکس)