در ایام عید نیوشا ضیغمی قرار است به مکان هایی مثل آسایشگاه خیریه، آسایشگاه جانبازان نخاعی و... برود.

اعلام ویژه برنامه سال تحویل شبکه پنج با محوریت شهر تهران نشان می دهد که مدیران شبکه هنوز درباره تغییر رویکرد آن توجیه نشده اند.

شبکه پنج روز گذشته فهرستی بلندبالا از برنامه های نوروزی اش را منتشر کرده که بیشتر از اینکه ترغیب کننده باشد عجیب است و کاملا مخالف اهداف این شبکه چیده شده است. شبکه پنج بعد از تغییر مدیریت صدا و سیما به طور رسمی از شبکه استانی تهران به شبکه سراسری اقتصاد تغییر رویکرد داد و قرار بود مجید زین العابدین، به عنوان مدیر جدید شبکه، سبک و سیاق جدیدی در آن حاکم کند.

با اینحال اما این شبکه هنوز متوجه نشده که دیگر مختص تهرانی ها نیست و مردم سایر نقاط کشور هم مخاطبانش هستند. در یکی از بخش های برنامه تحویل سال بهنوش بختیاری می خواهد با پای پیاده در کانون های دینی و تفریحی «استان تهران» گشت و گذار کند و در واقع به پایتخت نشینان یادآوری کند که برای این تعطیلات می توانند به کجاها بروند.

در بخش دیگر یکی از بدلکاران جوان می خواهد تفریحات مهیج موجود در «استان تهران» را مثل راپل در کلکچال، باگی سواری و پارا گلایدر و ... را برای باز هم تهرانی ها معرفی کند و ... خب کجای این برنامه ها، برای یک شبکه سراسری اقتصادی مناسب است؟

مثلا کسی که در چهارمحال و بختیاری زندگی می کند چرا باید در ویژه برنامه نوروزی یک شبکه سراسری، صرفا راجع به مکان های تفریحی تهران، برنامه ببیند؟ ضمن اینکه سال گذشته رامبد جوان در برنامه «گوشه دل تهرون» سعی کرده بود با آیتم های جذاب، تمام این اماکن را معرفی کند و الان دیگر لزومی به چنین کاری نبود.

مسئله قابل بحث دیگر بخشی است که نیوشا ضیغمی می خواهد به مکان هایی مثل آسایشگاه خیریه، آسایشگاه جانبازان نخاعی و ... برود و با آنها دید و بازدید کند. حالا چرا نیوشا ضیغمی؟ چه ارتباط معنایی می شود بین ضیغمی و جانبازان نخاعی پیدا کرد؟ ضیغمی غیر از «اخراجی ها» هیچ وقت در هیچ فیلم یا سریال دفاع مقدسی بازی نکرده است.

طبیعتا اگر این شبکه می خواست کسی را برای این کار انتخاب کند، باید روی بازیگری مثل مریلا زارعی، هنگامه قاضیانی یا شبنم مقدمی دست می گذاشت؛ بازیگرانی که هم چهره های محبوب تری میان مخاطبان هستند و هم به خاطر بازی در فیلم های مرتبط با دفاع مقدس، جایزه گرفته اند.

در کنار تمام این موارد، اجرای این برنامه هم به مهران رجبی واگذار شده. در شرایطی که میان احسان علیخانی و علی ضیا برای جذب مخاطب رقابت وجود دارد معلوم نیست شبکه پنج روی چه حسابی دست به چنین انتخابی زده.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه هفت صبح