محمود شهریاری
همه شهریاری را به عنوان مجری خوش‌خنده می‌شناسند كه حضورش در هر برنامه‌ای باعث شاد شدن فضای برنامه می‌شود. با او درباره برنامه «وقتمون كمه» كه اخیرا از شبكه تهران پخش می‌شود....
 
وظیفه رسانه ایجاد نشاط است
محمود شهریاری
نزدیك به 30 سال خندان و پرانرژی مجری برنامه‌های اجتماعی شبكه‌های مختلف تلویزیونی بوده است. همه شهریاری را به عنوان مجری خوش‌خنده می‌شناسند كه حضورش در هر برنامه‌ای باعث شاد شدن فضای برنامه می‌شود. با او درباره برنامه «وقتمون كمه» كه اخیرا از شبكه تهران پخش می‌شود، گفت‌وگو كردیم.
 
چطور گزارشگری برنامه وقتمون كمه را پذیرفتید؟
گزارشگری كار فوق‌العاده‌ای است، در واقع كسانی كه در ا ین عرصه كار می‌كنند بسیار آب‌دیده می‌شوند، چون هر روز با یك موضوع جدید با مخاطب ارتباط تنگاتنگی دارند. همین كه كسی اعتماد كند تا با گزارشگری درباره موضوعی گفت‌وگو كند، یعنی گزارشگر تا حدود زیادی موفق شده است و خود این، كار بزرگی در رسانه است. گزارشگرانی كه بعد از تجربه كار گزارشگری، گوینده می‌شوند، در مباحث چالشی و برنامه‌های مخاطب‌محور بسیار موفق هستند.

خیلی از گزارش‌های برنامه به روز نیستند و انگار در چندسال گذشته انجام شده‌اند. مگر تولید این برنامه چقدر طول كشید؟
كاظم احمدزاده قبل از این‌كه طرحی به شبكه بدهد به فكر این بود كه گزارش‌های مختلفی از سطح جامعه و درباره موضوعات مختلف تهیه كند تا شاید زمانی بتواند از این گزارش‌ها استفاده كند. او با تهیه این گزارش‌ها فكر می‌كرد بتواند به نوعی به حل مشكلات و رفتارهای اجتماعی كمك كند.

شما اصولا آدم خنده‌رویی هستید. این موضوع چقدر به اجرای شما كمك می‌كند؟
وظیفه رسانه ملی ایجاد نشاط و بهجت عمومی در جامعه است و ما در كنار برنامه‌های جدی باید برنامه‌های نشاط‌انگیز را كه نیاز اساسی جامعه است هم داشته باشیم و سعی كنیم در كنار مطرح كردن موضوعات اخلاقی و اجتماعی، فضای شادی را هم ایجاد كنیم.

چرا شما هم مثل آقای احمدزاده از تجربیات اجرا در‌برنامه‌سازی استفاده نكردید؟
من سال‌ها تهیه‌كننده اكثر برنامه‌هایی بودم كه خودم اجرا می‌كردم، اما الان فكر می‌كنم مراحل برنامه‌سازی به انرژی كافی نیاز دارد و من همزمان با اجرا نمی‌توانم درگیر مراحل تولید برنامه شوم.

به نظر می‌رسد سال‌های گذشته بیشتر برنامه اجرا‌می‌كردید.
من از زیاد دیده شدن پرهیز می‌كنم؛ چون این تكرار شاید اهمیت برنامه‌ها را از بین ببرد. از آن گذشته من فقط مجری برنامه‌های اجتماعی بوده‌ام كه تعداد آنها نیز محدود بوده است. به‌همین دلیل شاید به نظر برسد كمتر دیده می‌شوم. 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir/ زینت پستادست
 
 
مطالب پیشنهادی:
 بازیگران نباید جای مجری‌های ستاره را بگیرند
وقتی نسل سومی‌ها مجری می‌شوند 
 گفت‌وگوی نوروزی با عموپورنگ، مجری محبوب كودكان
آزاده نامداری: همه اتفاق‌های زندگی «غیرمنتظره» است
گفت‌وگو با ناصر طهماسب گوینده، دوبلور و بازیگر