نظر ویشکا آسایش, هومن سیدی و دیگر عوامل درباره "مارادونا"
هومن سیدی ، ویشکا آسایش و دیگر عوامل فیلم سینمایی "دیگه مارادونا" از این فیلم گفتند.

دنیای دیوانه دیوانه دیوانه در فیلم من دیه گو مارادونا هستم
ششمین فیلم بلند بهرام توکلی با طنز فلسفی و تماشایی متکی بر میزانس های چندلایه و شلوغ اش این روزها به صورت گسترده بر پرده سینماهای تهران و برخی سینماهای شهرستان نقش بسته ،من دیه گومارادونا هستم متفاوت ترین اثر توکلی به شمار می رود و میتوان گفت دیگر تلخی فیلم هایی نظیر اینجا بدون من و آسمان زرد کم عمق را ندارد و با بیانی طنازانه و به قول خود توکلی طنز فلسفی اش حسابی در دل سینمادوستان جابازکرده است. فیلمی که با استناد به تیتراژ اولیه اش فیلمی است از عوامل فنی آن ؛ فیلمبردار ،صدابردار ،چهره پرداز ،تدوینگر ,طراح صحنه و لباس و بالاخره گروه پرشمار بازیگران آن چنان در هم گره خورده اند که توجه منتقدان سینمایی و هیات های گوناگون داوری را جلب کرد.


بابک حمیدیان در "من دیه گو مارادونا هستم"

بابک حمیدیان در "من دیه گو مارادونا هستم"


بهرام توکلی کارگردان : در این فیلم از همان ابتدا دنبال یک ریتم دیوانه وار بودیم،چون شخصیت های این داستان مدام در حال دیوانه تر شدن هستند.درواقع دوست داشتیم یک دنیای دیوانه بسازیم نه فقط دو خانواده دیوانه!

هومن بهمنش فیلمبردار : یکی از دلایل اصلی هماهنگی و ساختار محکم فیلم ،همین شیوه اجرایی بود؛چون علاوه بر من کل گروه در جریان ریز جزئیات پلان های آن روز قرار می گرفتند.


هومن سیدی در "من دیه گو مارادونا هستم"

هومن سیدی در "من دیه گو مارادونا هستم"


کیوان مقدم طراح صحنه و لباس: من دیه گو ماردونا هستم بدون شک یکی از آثار متفاوت بهرام توکلی و شاخص ترین کار من در زمینه طراحی فیلم است .

محمود سماک باشی صدابردار : زمانی که فیلمنامه ای می خوانی که سکانس و صحنه که هیچ،بلکه خطی یا جمله ای یا حتی کلمه ای زائد،بی ربط و اضافی نمی یابی و می بینی که همه مناسبات در آن درست و در چارچوبی صحیح و منطقی بنا نهاده شده.... خب ... خب ،تو باید خیلی خیلی صدابرداری بلد نباشی که کاری قابل قبول و قابل تحسین ارائه ندهی.


جمشید هاشم پور در "من دیه گو مارادونا هستم"

جمشید هاشم پور در "من دیه گو مارادونا هستم"


محسن دارسنج طراح چهره پردازی: قبلا فکر می کردم برای فضاهای کمدی و فانتزی می توان چهره های عجیب و غریب و خنده دار یا مثلا موهای نافرم طراحی کرد تا به شخصیت پردازی و فضای آن کمک کند، اما کار در این فیلم،حس دیگری به من داد که چهره ها با طراحی رئال و جدی هم می توانند در فضایی فانتزی ،اثر مطلوب خود را داشته باشند.

بهرام دهقانی تدوین گر: بهرام توکلی سن زیادی ندارد،بنابراین فرصت آزمون و خطا دارد،فرصت این را دارد که تجربه کند و تصادفا غیر از یکی از فیلم هایش ،بقیه،بسیار مورد تحسین واقه شده اند،بنابراین هنوز در کارهایش نقطه فرود ندارد.


صابر ابر در "من دیه گو مارادونا هستم"

صابر ابر در "من دیه گو مارادونا هستم"


حامدثابت آهنگ ساز: موسیقی من دیه گو مارادونا هستم از چند سبک مختلف در موسیقی بهره برده که همین امر به نوعی ،تنوع لحن در روایت را پوشش می داد و باید بگویم ساخت موسیقی این فیلم اصلا کار ساده ای نبود. موسیقی این فیلم، ترکیبی است از موسیقی بلوز،کلاسیک،کرال،موسیقی ایرانی،فیوژن،موسیقی الکترونیک و راک.

ویشکا آسایش بازیگر: همه دیالوگ ها عینا در فیلم نامه وجود داشت ،یک بار به شوخی به آقای توکلی گفتم " این همه دیالوگ ها را از کجا آورده اید؟! در عین حال حفظ کردن دیالوگ ها گاهی سخت بود.حتی سخنرانی ام در فیلم با این که از رو می خواندم برایم سخت بود.خوشحالم با کارگردانی کار کردم که فیلمی متفاوت ساخته و دست کم در کارنامه خودم ،شاهد فیلمی غیرکلیشه ای و خاص هستم،فیلمی که امضای آقای توکلی پای آن است.


"من دیه گو مارادونا هستم"

"من دیه گو مارادونا هستم"


هومن سیدی بازیگر:وقتی پیشنهاد نقش بابک به من شد که قرار بود تا حدی کمیک هم باشد،روی هوا این پیشنهاد را زدم!معتقدم وقتی به عنوان بازیگر در گونه ای از نقش ها کلیشه می شوی و یک باره چنین نقشی به شما پیشنهاد می شود،باید با کم ترین ضریب خطا این نقش را بپذیری تا خودت را در مدل دیگری از بازیگری محک بزنی.


محسن سرافراز


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ