بیوگرافی "گلاه عباسی" شاگرد موفق امین تارخ!
گلاره عباسی (متولد سال ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ می‌باشد.

گلاره عباسی متولد اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ است. 

وی از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ و فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنر می باشد.

از عمده آثار سینمایی و تلویزیونی که عباسی در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «کاکوها، در چشم باد، کیمیا و خاک، حماسه مجنون، برج سوزان و همشاگردی‌ها»و هم چنین "شیدایی" اشاره کرد.

 

بیوگرافی گلاره عباسی

بیوگرافی گلاره عباسی


گلاره عباسی بازیگر جوان کشورمان یک خواهر دارد که کارشناس تغذیه هست خود او از سال ۸۲ به بازیگری پرداخته است و بازیگری  را در کلاس های آزاد امین تارخ آموزش دیده است .

گلاره عباسی در سال های اخیر کارهای خوبی از خود به جای گذاشته است حضور بی بدیل و زیبای خانم گلاره عباسی در فیلم شیار ۱۴۳ در کنار خانم مریلا زارعی به عنوان خواهر یک رزمنده که به خوبی از پس لهجه کرمانی  و نقش اش برآمده است  کاملا قابل تحسین هست .

فیلم سینمایی اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترند به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره بین المللی فیلم زنان فرانسه نمایش داده شد و گلاره عباسی بازیگر به عنوان نماینده این فیلم سینمایی در فرانسه حضور یافت.



کودکی گلاره عباسی

کودکی گلاره عباسی


همچنین این فیلم در جشنواره اسب نقره‌ای روسیه شرکت کرد و موفق شد دو جایزه منتخب تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

بازیگر جوان کشورمان در رمضان ۹۳ هم در سریال مدینه شبکه اول سیما  نقش بیتا مشفق را در کنار مهرداد صدقیان ایفا کرد که به خوبی توانست از پس این نقش خاکستری نیز برآید.

 

نمایی از فیلم "شیار 143"

نمایی از فیلم "شیار 143"

 

او سال 82 به کارگاههای بازیگری امین تارخ رفته و از همان زمان به بازیگری علاقه  مند شده است. با اینکه در ابتدای ورودش رشته نمایش دانشگاه هنر و معماری را دوست داشته و ترجیح میداده به جای بازیگری، ادبیات نمایشی بخواند، اما وقتی در کلاسهای بازیگری تارخ شرکت کرده، گرایش بازیگری را برای تحصیل انتخاب کرده است، چون دوست نداشته که پراکنده کاری انجام دهد و به همین دلیل تمرکزش را بر روی بازیگری گذاشته است.
خانوادهاش بسیار اهل کار او و به ویژه هنر هستند و به صورت جدی کارهایش را دنبال میکنند و نگاه سختگیرانهای نسبت به او دارند و ترجیح میدهند که دخترشان در کارهای خوب بازی کند.

در کارنامه سینمایی «گلاره عباسی» سه فیلم سینمایی «قتلآنلاین»، «مجنون لیلی و «یک گزارش واقعی» به چشم میخورد که یک گزارش واقعی به کارگردانی داریوش فرهنگ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما هنوز اکران نشده است. بیشتر تمرکزش در بازیگری تلویزیون بوده است، اما برای ایفای نقش در تئاتر هم به دلیل اینکه رشته نمایش خوانده و صحنه را بسیار دوست دارد، ابراز تمایل میکند. او تا به حال در مجموعه ها و سریال های تلویزیونی «در چشم باد»، «نون و ریحون»، «تکیه بر باد»، «کتابفروشی هدهد»، «بچهها نگاه میکنند» و «شیدایی» و تلهفیلمهای «شب سال نو» و «پلکان» با متنی از اکبر رادی بازی کرده است.


عکس گلاره عباسیعکس گلاره عباسی

 

آثار

سینمایی

شیار ۱۴۳
مجنون لیلی
اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند
یک گزارش واقعی
صدای پای خدا
آذر
مقصد
قتل انلاین


تصویر گلاره عباسی

تصویر گلاره عباسی

مجموعه تلویزیونی

مدینه (۱۳۹۳)
بی انتظار (۱۳۹۲)
تکیه بر باد
نون و ریحون
کتاب فروشی هدهد
بچه‌ها نگاه می‌کنند
گمشده
شیدایی
حیرانی
مهرآباد
‏در چشم باد
رویای گنجشکها


بیوگرافی گلاره عباسی
بیوگرافی گلاره عباسی

 

تله فیلم

فیلم تلویزیونی یک‌ دقیقه و یازده ثانیه (محمود اربابی – ۱۳۹۱)
فیلم تلویزیونی صدای پای خدا ( کامبیز کاشفی – ۱۳۹۱ )
فیلم تلویزیونی شب سال نو(سعید ابراهیمی فر – ۱۳۹۰)
فیلم تلویزیونی پلکان (سعید ابراهیمی فر – ۱۳۸۹ )
فیلم تلویزیونی مقصد (اصغر نعیمی – ۱۳۹۱)
فیلم تلویزیونی لبخند خدا (سید مجید موسویان – ۱۳۹۱ )
فیلم تلویزیونی هم شاگردی ها (جواد مزدآبادی- ۱۳۸۸)
فیلم ها و مجموعه های کاکوها، ، کیمیا و خاک ، حماسه مجنون، برج سوزان نیز در کارنامه هنری خانم گلاره عباسی هستند.




تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ