بعد از آنجلینا جولی، «برد پیت» به یک بیماری نادر مبتلا شد!
درحالی که بسیاری از نشریات به جراحی «آنجلینا جولی» می پردازند؛ برد پیت همسر او اعلام کرده که به نوعی بیماری عصبی نادر مبتلااست که نمی‌تواند چهره آدم‌هایی که با آنها روبه رو می شود را به خاطر بسپارد و در حقیقت، به نوعی کور چهره است.
 درحالی که بسیاری از نشریات جهان همچنان به جراحی «آنجلینا جولی» می پردازند؛ برد پیت همسر او در گفت وگویی تازه اعلام کرده که به نوعی بیماری عصبی نادر مبتلااست که نمی تواند چهره آدم هایی که با آنها روبه رو می شود را به خاطر بسپارد و در حقیقت، به نوعی کور چهره است.

براساس گزارش نشریه لایو ساینس، با این همه، الزاما افراد مشهور قادر به یادآوری چهره افراد معمولی نیستند و یکی از آنها، حتی اگر مکالمه ای رودررو با کسی داشته باشد نیز، به هیچ وجه قادر نیست چهره وی را به خاطر بسپارد یا تشخیص دهد؛ نه به این دلیل که یک چهره مشهور هالیوودی است، بلکه به این دلیل که وی به گفته خودش کور چهره است.

پیت، چندی پیش در گفت وگویی گفته بود: «بسیاری از مردم از من متنفرند زیرا فکر می کنند به آنها بی احترامی می کنم. تلاشم برای شناسایی افراد، معمولاکارها را خراب تر می کند و به این شکل تو به فردی متکبر و مغرور تبدیل می شوی.

اما این راز همچنان برای من پایدار است، من نمی توانم چهره کسی را به خاطر بسپارم.»این مصاحبه، عصب شناس کارنگی ملون، مارلین برمان را بر آن داشت تا از برد پیت دعوت کند تا برای تشخیص بیماری چهره کوری یا ادراک پریشی چهره ای از مغز وی تصویربرداری کند. مبتلایان به این اختلال، در مراحل بحرانی، قدرت تشخیص چهره خود را در آینه از دست می دهند. بعد از این آزمایش ها، مشخص شده است که پیت به این بیماری مبتلااست.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه شرق



مطالب پیشنهادی:
تصاویری از بهترین بازیگر زن جشنواره کن در کنار اصغر فرهادی
بژو بهترین بازیگر زن جشنواره کن 2013؛ اصغر متشکرم! + عکس
برگزیدگان جشنواره کن 2013 را بشناسید؛ فرهادی 1 جایزه! + تصاویر
چرا فیلم انتخاباتی «عارف» در تلویزیون قطع شد؟
خاطرات شیرین؛ مصاحبه 14 سال پیش مهران مدیری و فردوسی‌پور