باشستان‌شناسان مصری اعلام كردند كه آن‌ها به تازگی یك جفت قبر مربوط به فراعنه مصر را در جنوب قاهره در منطقه سقاره كشف كردند و این باستان‌شناسان معتقدند كه این قبرها...
 
نوع حكاكی كه بر روی قبرها انجام شده نشان می‌دهد كه این قبرها متعلق به افراد طبقه بالای جامعه و مربوط به شاهزادگان بوده است.
باستان‌شناسان مصری موفق به كشف دو قبر جدید فراعنه مربوط به 4 هزار و 300 سال پیش شدند.
 باشستان‌شناسان مصری اعلام كردند كه آن‌ها به تازگی یك جفت قبر مربوط به فراعنه مصر را در جنوب قاهره در منطقه سقاره كشف كردند و این باستان‌شناسان معتقدند كه این قبرها مربوط به 4 هزار و 300 سال قبل هستند و این كشف جدید نشان می‌دهد كه منطقه قبرستانی مصر بسیار وسیع‌تر از تصورات قبلس است.
نوع حكاكی كه بر روی قبرها انجام شده نشان می‌دهد كه این قبرها متعلق به افراد طبقه بالای جامعه و مربوط به شاهزادگان بوده است.
زاهی هاواس رئیس شورای باستان‌شناسی مصر گفت: امروز ما اعلام می‌كنیم كه كشف این دو قبر جدید، مهمترین كشف در منطقه سقاره است و این دو قبر می‌تواند نشانه‌ای برای وجود قبرهای دیگر در این منطقه باشد.
وی افزود: این كشف نشان می‌دهد كه قبرستانی بزرگ در 12 مایلی (19 كیلومتری) پایتخت مصر، قاهره، وجود خواهد داشت.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، تاكنون تمام كاوش‌ها و حفاری‌ها تنها در یك سمت اهرام شاه دی‌جوزر و اوناس دو فرعون مصر انجام می‌شد و منطقه این دو قبر جدید دست نخورده باقی مانده بود.
صالح سلیمانی مسئول این تحقیقات و كاوش در این خصوص گفت: این كشف نشان می‌دهد كه قبرستان اشرافی مصر بزرگ‌تر از تصورات ما است
رئیس شورای باستانشناسی مصر خاطر نشان كرد: تحقیق و كاوش در این منطقه ادامه خواهد یافت.
عرض یكی از این قبرها در حدود یك یارد (91/0 متر) و طول آن 75/2 یارد (5/2 متر) است و بالای این قبر توضیحاتی نوشته شده كه نشان می دهد این قبر متعلق به مردی به نام «یامات» است. اندازه قبر دوم 2 برابر قبر اولی است و در این قبر تصویری از یك زن حكاكی شده است.
بر اساس این گزارش حفاری و كاوش در منطقه سقاره مصر از حدود 150 سال قبل شروع شده و در این كاوش‌ها قبرستان شاه‌های قدیم مصر و همچنین اهرام مصر كشف شده‌اند، اما تاكنون 30 درصد از مقبره‌های مصر كشف شده‌اند و بقیه مقبره ها هنوز در زیر شن‌ها پنهان هستند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com