«مرد روی سیم» که یکی از امیدهای اصلی کسب جایزه اسکار در رشته بهترین مستند بلند است، امسال جوایز جشنواره‌های...
 
بیش از یکصد منتقد سینما در آمریکای شمالی فیلم تحسین شده «مرد روی سیم» ساخته «جیمز مارش» را به عنوان بهترین مستندسال 2008 انتخاب کردند.
 
به گزارش هالیوود ریپورتر، منتقدان آمریکایی و کانادایی که در نظرخواهی نشریه اینترنتی «ایندی‌وایر» شرکت کرده بودند، این مستند را انتخاب کردند.
«مرد روی سیم» درباره مردی فرانسوی است که در اقدامی جنجالی، سال ???? که بر روی یک سیم بین برج‌های تازه احداث شده تجارت جهانی در نیویورک راه رفت.
«مرد روی سیم» که یکی از امیدهای اصلی کسب جایزه اسکار در رشته بهترین مستند بلند است، امسال جوایز جشنواره‌های ساندنس، فول‌فریم، بریت‌داک و کارلووی واری را کسب کرده است.
در نظرخواهی نشریه «ایندی‌وایر» که یکی از مهم‌ترین رسانه‌های سینمای مستقل است، فیلم «پرواز بالن قرمز» ساخته هوشیائو شین کارگردان تایوانی را به عنوان بهترین فیلم داستانی سال برگزیدند.
فیلم «بالاست» به عنوان بهترین فیلم اول شناخته شد و چارلی کافمن برای «نیویورک از جزء به کل» به عنوان بهترین فیلمنامه‌نویس سال معرفی شد.
منتقدان همچنین «میکی رورکگ» را برای بازی در «کشتی‌گیر» ساخته «دارن آرنوفسکی» به عنوان بهترین بازیگر نقش اول و «هیث لجر» را برای «شوالیه سیاه» به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل انتخاب کردند.
امسال در نظرخواهی« ایندی‌وایر» - که در پایان هر سال انجام می‌شود - 105 منتقد شرکت داشتند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir