ضرغامی در کنگره بزرگداشت شیخ بهایی: جامعیت شخصیت علمی شیخ بهایی الگوی امروز دانشمندان...
 

ضرغامی در کنگره بزرگداشت شیخ بهایی: جامعیت شخصیت علمی شیخ بهایی الگوی امروز دانشمندان

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: شیخ بهایی درعلوم نظری و عملی و نحوه بکارگیری آنها برای خدمت به مردم سرآمد بود.

عزت ا... ضرغامی امروز در مراسم پایانی کنگره بزرگداشت محمد بهاءالدین عاملی معروف به شیخ بهایی ضمن تشریح اهمیت علوم بین رشته‌ای و لزوم جامعیت نسبی دانشمندان و علمای کشور در رشته‌های مختلف بر کارآمد شدن نظریه‌های علمی و بهره برداریهای کاربردی برای رفاه و استفاده مردم تاکید کرد.

وی جامعیت شخصیت برجسته شیخ بهایی در علوم دینی مثل فقه، اصول، حدیث و حتی ادبیات و شعر در کنار ریاضی، نجوم، شهرسازی و معماری را از ویژگیهای شیخ بهایی معرفی کرد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به پخش سریال شیخ بهایی همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت محمد بهاءالدین عاملی گفت: تصویربرداری این سریال 450 روز در مدت 3 سال انجام شده و حدود 150 بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در آن شرکت داشتند.

ضرغامی افزود: تلاش شده با معرفی ابعاد مختلف شخصیت شیخ بهایی در این سریال زمینه آشنایی هرچه بیشتر آحاد مردم با این عالم برجسته اسلامی فراهم شود.

وی گفت: به تصویر کشیدن دوره‌های مختلف زندگی شیخ بهایی در این سریال نشانگر شرایط خاص آن دوران و مشکلاتی است که دانشمندان در راه کسب علم و انجام فعالیتهای پژوهشی داشته‌اند. رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه باید از سیره علمای برجسته اسلامی برای پاسخ به نیازهای روز جامعه کمک گرفت افزود: علما، پژوهشگران و فرهیختگان می‌توانند در عرصه نگارش و به ویژه تولید فیلم نامه به گسترش آثار فاخر در صدا و سیما کمک کنند.

وی با اشاره به پیچیدگی امر تبلیغ در دنیای کنونی با حضور انواع فناوری‌های نوین از جمله ماهواره، اینترنت و اطلاع رسانی‌های تلفنی افزود: مبلغان دینی برای هدایت و آگاهی بخشی تاثیرگذار در این ایام باید با توجه به شرایط رقابتی پیچیده و آخرین شیوه تبلیغات رقبا و دشمنان به موضوعات متناسب و بیان کار آمد با هدف خنثی کردن فضای تبلیغاتی معارض اهتمام ورزند.  
 
منبع: روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران