داستان آن درباره يک قهرمان رشته ورزشی رزمی به نام رسول است که پس از بازگشت از مسابقات جهانی در می يابد...
 

سریال "خونمردگی" به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی که قرار بود سال گذشته و در قالب مجموعه مناسبتی محرم، از شبکه اول سیما پخش شود، امسال هم فرصت پخش از تلویزیون را پیدا نخواهد کرد.

این سریال که برخی در روزهای تولید، آن را با مجموعه پرحاشیه‌ای چون «ساعت شنی» قیاس می‌کردند، به دلیل اعمال برخی اصلاحات و نیز مطابق با نظر مسئولان شبکه، هنوز هم برای پخش با مشکلاتی مواجه است.

مشکل محتوایی دلیل تغییر مکرر زمان پخش!؟

سال گذشته قرار بود «خونمردگی» در ایام محرم سال گذشته از شبکه یک پخش شود که براساس تصمیم گروه فیلم وسریال این شبکه، پخش آن به دهه سوم محرم موکول شد اما باز هم تغییراتی در زمان پخش مجموعه‌های روتین تلویزیونی این شبکه رخ داد و زمان پخش "خونمردگی" در ماه صفر اعلام شد.

اما بعد از پایان سریال "ساعت شنی" و جایگزینی سریال مناسبتی "پدر خوانده" در ایام دهه فجر باز هم پخش "خونمردگی" به تعویق افتاد و از 24 بهمن نیز "یک مشت پرعقاب" به عنوان سریال روتین شبکه یک به روی آنتن رفت و قرار شد تا امسال این سریال پخش شود که باز هم منتفی شد.

 

تله فیلم به جای مجموعه مناسبتی

مدیران شبکه یک هم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود "خونمردگی" را برای محرم امسال در برنامه‌های خود بگنجانند، به ناچار تصمیم گرفته‌اند امسال این مجموعه را پخش نکنند و تنها به پخش چند تله فیلم اکتفا کنند.

این تله فیلم‌ها روزهای 17 تا 20 دی ماه جاری ساعت 15:50 به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

دو فیلم تلویزیونی "دست عشق" و "ستاره خضرا" كار گروه فیلم و سریال و فیلم تلویزیونی "قربانی" نیز از تولیدات گروه حماسه و دفاع شبكه به مناسبت این ایام است كه در روزهای تاسوعا و عاشورا به همراه دو فیلم سینمایی دیگر به نام های "شكوه از دست رفته" در قالب برنامه سینما یك و "به خاطر هانیه" به عنوان فیلم سینمایی جمعه عصر؛ بیستم دی ماه از شبكه یك سیما پخش خواهند شد.

مجموعه‌ای در شرف خاک خوردگی

«خونمردگی» در 14 قمست 50 دقیقه ای به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد مزدآبادی تولید شده است.

 

 

در این سریال بازیگرانی چون پولاد کیمیایی، لیلا اوتادی، سولماز غنی، سیاوش طهمورث، عبدالرضا اکبری، حبیب دهقان نسب، شهرام عبدلی، شهره سلطانی و حشمت آرمیده به ایفای نقش پرداخته اند.

 

فیلم نامه خونمردگی را سعید نعمت الله نگاشته است و داستان آن درباره یک قهرمان رشته ورزشی رزمی به نام رسول است که پس از بازگشت از مسابقات جهانی در می یابد برادرش به طرز مشکوکی به قتل رسیده است. رسول تصمیم می گیرد راز قتل برادرش را افشا کند و....

 

دیگر عوامل این سریال را سید حسین یعقوبی مدیر تولید، طراح صحنه و لباس ایرج ملکی، برنامه ریز احمد کاوری، دستیار اول کارگردان حبیب قلی زاده، مشاور فیلم نامه محمد شجاعی، جلوه های ویژه محسن روزبهانی و تدوین خشایار موحدیان تشکیل می دهند.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:bornanews.com