ازجمله آثار جذاب بخش سينمای آلمان در اين بخش فيلم «زندگی ديگران» برنده اسكار بهترين فيلم خارجی در دو سال قبل است كه البته...
 

«حبیب ایل‌بیگی» ضمن اعلام آخرین اخبار از بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر، از نمایش فیلم «اعدام قانونی»با بازی ‌آل پاچینو و رابرت دونیرو خبر داد.

«حبیب ایل‌بیگی» مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در مورد بخش‌های جنبی بخش بین‌الملل جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر، گفت: 6 بخش جنبی نمایشی در بخش بین‌الملل جشنواره وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به دو بخش سینمای جمهوری كره بعد از سال 2000 و سینمای آلمان بعد از سال 2000 اشاره كرد كه در این دو بخش آثار شاخص این دو سینما برای مقایسه با هم تحت عنوان «سینمای شرقی و غربی» به نمایش درمی‌آید.
وی تصریح كرد: ازجمله آثار جذاب بخش سینمای آلمان در این بخش فیلم «زندگی دیگران» برنده اسكار بهترین فیلم خارجی در دو سال قبل است كه البته قبل از شركت این فیلم در مراسم اسكار، این فیلم در جشنواره بین‌المللی فجر برنده جایزه شد و آرای تماشاگران به عنوان بهترین فیلم نیز به این فیلم تعلق گرفت.
ایل‌بیگی همچنین افزود: در بخش بین‌المللی همچنین قرار است فیلم «اعدام قانونی» با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو در بخش نمایش‌های ویژه اكران شود.
وی در مورد فیلم‌های شركت كننده در بخش مسابقه سینمای ایران نیز گفت: هیئت انتخاب هنوز مشغول بازبینی فیلم‌هاست و هنوز لیستی توسط این هیئت به ما ارائه نشده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com