هر ساله سينماگرانی كه عضو صنوف خانه سينما هستند، برنامه نمايش و بليط جشنواره را از طريق اين نهاد دريافت می‌كنند و...

 

«حبیب ایل‌بیگی» مدیر روابط عمومی جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر درباره جزییات حضور سینماگران، رسانه‌ها، مردم و دانشجویان گفت: جشنواره فیلم فجر، ضمن آن كه رویدادی تخصصی برای اهالی سینما و كارشناسان این حوزه است با توجه به ابعاد برگزاری و پیوند با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی جنبه مردمی نیز دارد، به همین جهت در راستای سهولت بهره‌مندی این طیف‌های مختلف مخاطبان از برنامه‌های جشنواره، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: هر ساله سینماگرانی كه عضو صنوف خانه سینما هستند، برنامه نمایش و بلیط جشنواره را از طریق این نهاد دریافت می‌كنند و می‌توانند فیلم‌ها را در سالن سینمایی كه در اختیارشان قرار داده می‌شود، دنبال كنند. همچنین كارت‌هایی از طریق دفتر جشنواره به سینماگران حاضر در این رویداد اهدا می‌شد اما در این دوره از جشنواره، سعی شده تا این طرح نیز در راستای تكریم از هنرمندان حاضر در جشنواره اجرا شود كه جزییات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

* سهمیه تعیین‌شده رسانه‌ها هفته آینده اعلام می‌شود
وی با اشاره به نحوه حضور رسانه‌ها در جشنواره، گفت: هم‌اكنون در حال بررسی تقاضاهای رسیده به روابط عمومی جشنواره هستیم تا با همكاری رسانه‌ها زمینه حضور فعال آن‌ها در جشنواره فیلم فجر فراهم شود. البته با توجه به ظرفیت محدود سینمای رسانه‌ها، امكان پاسخگویی به تمامی تقاضاها برای ما فراهم نیست. البته این امكان فراهم شده است كه بخشی از اهالی رسانه‌‌ها در ایام پیش فروش بلیط‌های جشنواره، بتوانند بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری ‌كنند.
مدیر روابط عمومی جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر به فارس گفت: تعداد زیادی تقاضا به روابط عمومی رسیده كه در حال بررسی آن هستیم. چون از مدت‌ها پیش، فهرست و مدارك اهالی مطبوعات دریافت شده بود، در ادامه میزان كار سالانه و فعالیت‌های ماه‌های اخیر آنها، تحلیل شد و به نسبت میزان این فعالیت‌ها، سهمیه‌‌ها را تعیین كردیم كه ظرف هفته آینده اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: باید توجه داشت كه هم‌اكنون بیش از دو هزار نشریه منتشر می‌شود و تعداد زیادی سایت خبری و خبرگزاری نیز فعال هستند، در نتیجه با توجه به این حجم زیاد از رسانه‌ها ، برای ما اولویت‌های نخست حضور در جشنواره، نشریات تخصصی، خبرگزاری‌های اصلی، روزنامه‌های سراسری، روزنامه‌های تخصصی سینمایی و صدا و سیما (برنامه‌های ویژه جشنواره)، انجمن منتقدان و ماهنامه‌های عمومی(با حداكثر اخبار سینمایی در طول سال) هستند.

* دانشجویان تنها گروهی كه تخفیف ویژه دارند
حبیب ایل‌بیگی در ادامه گفت: دانشجویان نیز كه همواره جشنواره فیلم فجر برایشان جذابیت خاصی داشته، طی دو روز می‌توانند بلیط‌های جشنواره را خریداری كنند. دانشجویان تنها گروهی هستند كه تخفیف ویژه جشنواره به آنها اختصاص داده می‌شود.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com