خط اصلی قصه درباره یك گروه خشن است كه وظیفه دارند باید برای انجام یك مأموریت مهم به یك كشور آمریكای لاتین بروند و...
 
كشور برزیل در رابطه با تولید فیلم جدید سیلوستر استالونه در این كشور موضعی دوگانه دارد.
برزیل در رابطه با تولید فیلم جدید سیلوستر استالونه در این كشور موضعی دوگانه دارد و اعلام خبر تولید «دورانداختنی‌ها» در كشور برزیل باعث بحث و اظهارنظر زیادی در این كشور آمریكای لاتینی شده است.
سازندگان فیلم اعلام كردند ماه فوریه كلید فیلمبرداری «دورانداختنی‌ها» را در این كشور می‌زنند.
پخش این خبر یك بحث داغ رسانه‌ای را دامن زده است. برخی از گروه‌ها و سازمان‌های اجتماعی و سیاسی مخالفت خود را با حضور عوامل فیلم «دورانداختنی‌ها» در برزیل اعلام كرده‌اند.
آنها بر این عقیده‌اند كه تولید این فیلم سودی برای كشور برزیل ندارد و باعث حضور فرهنگ هالیوودی در بین مردم منطقه می‌شود. به گفته آنها، قصه این فیلم یك قصه معمولی است و جنبه مترقی ندارد.
اما از طرف دیگر اداره توریسم برزیل از حضور سازندگان فیلم در خاك كشور خوشحال است. آنها می‌گویند این حضور از یك سو منفعت مادی برای اقتصاد كشور دارد او مقدار زیادی دلار وارد كشور می‌كند و از سوی دیگر باعث جذب توریست‌های بیشتری به برزیل می‌شود.
به اعتقاد این اداره تولید و نمایش یك فیلم مطرح آمریكایی كه قصه‌اش در برزیل اتفاق می‌افتد باعث معرفی این كشور و جاذبه‌های توریستی آن می‌شود به همین دلیل مسئولین این اداره طرفدار ساخته شدن بیشتر فیلم‌هایی با حضور بازیگران سرشناس در خاك برزیل هستند.
«دورانداختنی‌ها» یك اكشن دلهره‌آور با پس زمینه‌ای سیاسی است كه بنا به ضرورت قصه‌اش باید در یك كشور آمریكای لاتین تهیه شود. خط اصلی قصه درباره یك گروه خشن است كه وظیفه دارند باید برای انجام یك مأموریت مهم به یك كشور آمریكای لاتین بروند و با دیكتاتور آن كشور مبارزه كنند.
به جز سیلوستر استالونه بازیگرانی مثل فارست ویتاكر، جین استاتام، جت لی، دولف لانگرن و ساندرا بولاك هم در فیلم حضور دارند. این فیلم را استالونه بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش كارگردانی می‌كند و برای تابستان سال آینده آماده نمایش عمومی می‌شود.
استالونه تولید فیلمش در برزیل را كمكی به صنعت سینمای این كشور ارزیابی می‌كند و می‌گوید: ما حدود دو ماه در این كشور خواهیم بود و تمام عوامل فنی و تكنیكی ما از هنرمندان صنعت سینمای برزیل خواهد بود. این كشور قابلیت های خوب فنی و تكنیكی دارد كه به كمك فیلم ما می‌آید. در عین حال ما هم یك فرصت خوب كاری و شغلی برای آنها فراهم می‌كنیم.
این در حالی است كه بهره‌گیری از لوكیشن برزیل از نظر اقتصادی به نفع ما هست. هزینه‌های تولید ما در این محل خیلی كمتر از هزینه‌های تولید یك فیلم در آمریكا خواهد بود. به این ترتیب تهیه كنندگان «دورانداختنی‌ها» دلیلی برای نگرانی ندارند!
طبق پیش‌بینی‌ها و برآوردهای قبلی قرار است «دورانداختنی‌ها» با هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیون دلار تهیه شود.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع:aftab.ir