بهرام رادان و لیلا حاتمی دو بازیگر اصلی «بی‌پولی» هستند. رادان اولین بازیگری بود که حضورش در این پروژه قطعی شد و بعد حاتمی به گروه پیوست و...
    
نعمت‌الله پس از گذشت چهار سال از ساخت اولین فیلم خود، دست به‌کار شد تا دومین فیلمش را جلو دوربین ببرد. او قصد داشت زمستان سال گذشته ساخت «بی‌پولی» را با تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته آغاز کند و حتی برای 20 اسفند‌ماه هم از بنیاد سینمایی فارابی نوبت دوربین گرفته بود، اما به دلیل به طول انجامیدن مراحل پیش تولید موفق نشد کار خود را آغاز کند و فیلم‌برداری به بهار امسال موکول شد. داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که با داشتن یک کودک خردسال دچار مشکلات مالی و بی‌پولی می‌شوند و به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت هستند. «بی‌پولی» برخلاف «بوتیک» اثری مفرح با پس‌زمینه طنز و کمدی است و شخصیت‌های آن همگی متأهل‌اند. نعمت‌الله به همراه هادی مقدم‌دوست، فیلم‌نامه این فیلم را نوشته است.
 بهرام رادان و لیلا حاتمی دو بازیگر اصلی «بی‌پولی» هستند. رادان اولین بازیگری بود که حضورش در این پروژه قطعی شد و بعد حاتمی به گروه پیوست و به تدریج بازیگران نقش‌های فرعی فیلم انتخاب شدند. با حامد بهداد هم برای بازی در این فیلم مذاکره شد، اما به دلیل حضورش در پروژه‌های دیگر، بازی او در «بی‌پولی» منتفی شد. نعمت‌الله از ابتدا تصمیم داشت برای نقش‌های کوتاه و فرعی فیلم از بازیگران شناخته شده استفاده کند و در نهایت حبیب رضایی، امیر جعفری، ‌سیامک انصاری،‌ بابک حمیدیان، فرهاد شریفی، علی علایی و... برای بازی در این نقش‌ها انتخاب شدند.
«بی‌پولی» اوایل خرداد‌ماه در لوکیشنی واقع در شمال تهران کلید خورد. در اولین سکانس‌های فیلم لیلا حاتمی و بهرام رادان جلوی دوربین رفتند. این سکانس‌ها مربوط به خانه زوج جوان فیلم می‌شود که قبل از دیگر سکانس‌های فیلم جلوی دوربین علیرضا زرین دست رفت. عوامل پشت دوربین «بی‌پولی» هم همگی از حرفه‌ای‌های سینما هستند که همانند اولین فیلم نعمت‌الله او را همراهی می‌کنند. کیوان مقدم (طراح صحنه و لباس)، اسحاق خانزادی (صدابردار) و محمد شایسته (مدیر تولید) و رضا بختیاری (‌دستیار کارگردان و برنامه‌ریز) در کنار نعمت‌الله حضور دارند.
کارگردان «بی‌پولی» از روند کار رضایت کامل دارد و می‌گوید: «هر کارگردانی که فیلم می‌سازد به نتیجه کار امیدوار است و من همین احساس را دارم. تقریباً هیچ فیلمی آن‌طور که انتظار داریم، پیش نمی‌رود. کارگردان تصویری را در ذهنش می‌سازد، اما این تصویر با هر لوکشین و هر بازیگری تغییر می‌کند، مهم این است که نتیجه کار بد نشود».
این فیلم‌ساز با وسواس کارگردانی می‌کند و تا برای ساخت فیلمی انگیزه کافی پیدا نکند، دست به این کار نمی‌زند. دلیل اینکه او پس از گذشت چهار سال دومین فیلم خود را جلوی دوربین برد هم همین موضوع بود. او بی‌محابا شروع به کاری نمی‌کند و تا از نتیجه کار خود مطمئن نباشد، فیلم نمی‌سازد.
این فیلم در حال حاضر مراحل صداگذاری خود را سپری می‌کند تا برای اکران در جشنواره فیلم فجرآمده شود. «بی پولی» توسط مصطفی شایسته تولیدشده و حسن حسندوست نیز تدوین آن را انجام داده است.
سیاوش پورناظری هم به عنوان آهنگساز در این پروژه حضور داشته است و رضا رشیدپور، جلال پیشوائیان، سوسن مقصودلو، افشین سنگ چاپ، سید ابراهیم بحرالعلومی، نادر فلاح دیگر بازیگران آن هستند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: .khabaronline.ir