«مجیدی» در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شترمرغ كه یكی از المان‌های اصلی فیلم‌اش است اشاره كرد و گفت: «فكر می‌كنم مغز آنها به اندازه‌ی گردو باشد. هروقت...
 
«مجید مجیدی» در گفت‌وگو با دومین روزنامه بزرگ آمریكا، برخی سیاست‌مداران را به مثابه شترمرغ دانست كه با وجود جثه‌ی بزرگ و قدرت زیاد، از عقل كافی برخوردار نیستند. 
هم‌زمان با آغاز اكران فیلم «آواز گنجشك‌ها» در سینماهای آمریكا، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گفت‌وگوی تلفنی با «مجید مجیدی»، به پای صحبت این كارگردان سرشناس سینمای ایران نشست.
«مجیدی» در ابتدا با اشاره به مكان فیلم‌برداری در حومه‌ی تهران گفت: «هرچه از دشواری‌های زندگی شهری فاصله بگیریم، انسان‌های معصوم و ساده‌دل بیشتری را می‌بینیم . ذات انسانیت در چنین جاهایی هنوز حفظ شده است. با وجود این همه فناوری و مدرنیته، ما انسان‌ها از یكدیگر دور شده‌ایم.»
این كارگردان 49 ساله با اشاره به این‌كه تماشاگر نباید این فیلم را نوعی حمله به مدرنیته بداند، یادآوری می‌كند كه این فناوری بود كه به دختر كریم (رضا ناجی) توانایی شنیدن داد.
او به لس‌آنجلس تایمز گفت: «بعضی‌ها تلاش كردند تا «آواز گنجشك‌ها» را تضاد میان سنت و مدرنیته جلوه دهند، اما ایده‌ی فیلم این است كه مدرنیته باید در خدمت بشریت باشد، اما واقعیت این است كه ما خود را اسیر مدرنیته می‌بینیم.»
«مجیدی» افزود: «مدرنیته همچون غول، بر زندگی‌ ما مستولی پیدا كرده است؛ درحالی‌كه باید ما را به سمت زندگی بهتر سوق داده و به ما بال‌هایی برای پرواز روح‌مان بدهد.»
كارگردان فیلم «بچه‌های آسمان» در ادامه اظهار كرد: «این فیلم دعوتی است از همه‌ی ما تا به این ارزش‌ها و انسانیت مشترك بازگردیم. این تنها راهی است كه می‌توان در مقابل مشكلات ایجادشده توسط مدرنیته ایستاد. درغیر این صورت، ربات‌هایی بیش نخواهیم بود.»
«مجیدی» در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شترمرغ كه یكی از المان‌های اصلی فیلم‌اش است اشاره كرد و گفت: «فكر می‌كنم مغز آنها به اندازه‌ی گردو باشد. هروقت به این حیوان نگاه می‌كنم، به یاد سیاست‌مدارانی می‌افتم كه باوجود جثه‌ی بزرگ و قدرت زیاد، به‌گونه‌ای رفتار می‌كنند كه انگار مغز كوچكی دارند.»
«آواز گنجشك‌ها» اولین اكران خود را روز گذشته (سوم آوریل) در نیویورك داشت. هفته آینده در روز دهم آوریل، (21 فروردین) این فیلم در ایالت كالیفرنیا و در همان روز در «بیورلی هیلز»، در غرب لس‌آنجلس اكران خواهد شد.
دیگر اكران این فیلم در ایالت كالیفرنیا روز 22 می در شهر سن‌دیه‌گو خواهد بود. طبق برنامه اعلام‌شده، جدیدترین ساخته «مجید مجیدی» روز پانزدهم می در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا به‌روی پرده خواهد رفت و سرانجام در روز 29 می در شهر كمبریج از ایالت ماساچوست، «آواز گنجشك‌ها» به نمایش در خواهد آمد.

 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir