حق ژاله صامتی در نشست خبری سومین روز از جشنواره فجر خورده شد!
خانم ژاله صامتی رفتار غیر حرفه ای داشتند و از بازی در این فیلم درکی نداشتند . من پیشنهاد می دهم یکبار دیگر با خود درمورد این رفتار بی اندیشد!

نشست خبری "آخرین بار کی سحر را دیدی" بدون حضور بازیگران اصلی فیلم

به گزارش سیمرغ در روز سوم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.


نشست خبری فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" با حضور فرزاد موتمن (کارگردان)،سعید عصمتی (تهیه کننده)، محمد رضا غفاری، امیرحسین فتحی،بهاران بنی احمدی، آناهیتا درگاهی (بازیگران) برگزار شد.

مازیار فکری ارشاد به عنوان منتقد گفت: من خیلی با آقای موتمن رفیق هستم و با هم خیلی درباره سینما صحبت می کنیم.این فیلم یک درام معمایی است که کمتر در سینمای ایران تجربه شده و آنها هم خیلی مولفه های زندگی ایرانی را نداشتند اما در این فیلم تلاش شده این اتفاق بیافتد. به خصوص در مورد شخصیت کارآگاه فیلم با بازی فریبرز عرب نیا این اتفاق افتاده است و از کلیشه های مرسوم یک کارآگاه فاصله گرفته شده است.مشکل اصلی ما در خیلی از فیلم های سینمای ایران غیر قابل باور بودن برخی شخصیت ها است.اتفاقی که در این فیلم افتاده پیرنگ داستانی منطق و دلیل خوبی دارد. "آخرین بار کی سحر را دیدی؟" فیلمنامه نسبتا خوب و شخصیت پردازی پر و پیمانی دارد.

 

سعید عصمتی نیز گفت: حدود یک سال و نیم بابت این فیلمنامه زحمت کشیده شده و قرار بود این فیلم در جشنواره سال گذشته ساخته شود اما مشکلات صدور پروانه ساخت باعث شد تولید این فیلم به تاخیر بیفتد.اواخر اسفند سال گذشته این فیلمنامه به آقای موتمن ارائه شد و از ایشان خواستیم کارگردانی این اثر را قبول کنند.ما خواستیم پلیس در این فیلم تخیلی و فضایی نباشد اما در عین حال هنجارهای نیروی انتظامی را نیز داشته باشد.

photo_2016-02-03_01-28-10.jpg

 نشست خبری "آخرین بار کی سحر را دیدی"

فرزاد موتمن گفت: بازی ژاله صامتی را در صحنه سردخانه دوست داشتم. وی درباره برخی مسائل فیلمنامه و درباره تعبیراتی که در فیلمنامه وجود دارد گفت: باید خود امیر عربی باشد و توضیح دهد اما من در مورد شخصیت ها و بازی ها توضیح می دهم.این فیلم یک ویژگی دارد و آن هم این است که تنها شخصیت فیلم سحر است که اصلا دیده نمی شود.باقی آدم ها در حد تیپ هستند  و خیلی از گذشته وآینده آنها خبر نداریم و ویژگی ای که کاراکتر سعید مروی با بازی فریبرز عرب نیا دارد این است که انگار چیزی او را آزار می دهد و گاهی تودار و گاهی مهاجم است.یک جایی است که با سهراب روی پله نشسته شروع به تعریف داستانی می کند که دغدغه و انگیزه های شخصی اش را برای دنبال کردن این پرونده بروز می دهد.

 

آناهیتا درگاهی به عنوان بازیگر این فیلم گفت: خوشحالم که آقای موتمن به من اعتماد کردند و از آقای عرب نیا و آقای غفاری هم تشکر می کنم.

 

بهاران بنی احمدی در ادامه گفت: اسم آقای موتمن کافی بود که من این نقش را قبول کنم و تشکر می کنم از آقای عصمتی که سرمایه شان را به جایی اینکه جاهای دیگر خرج کنند وارد سینما کرده اند.

 

محمدرضا غفاری: چند سال قبل وقتی هنرستان می رفتم فیلم "شبهای روشن" اکران بود و من 12 بار این فیلم را در سینما دیدم و از همان زمان عاشق کار کردن با آقای موتمن بودم.

یکی از خبرنگاران از پاس نشدن چک بازیگران این فیلم و عدم حضور آنها در این نشست خبری پرده برداری کرد و گفت: چرا نباید چک های زیر یک میلیون تومانی پاس نشوند؟

سعید عصمتی نیز توضیح داد: خانم ژاله صامتی رفتار غیر حرفه ای داشتند و از بازی در این فیلم درکی نداشتند . من پیشنهاد می دهم یکبار دیگر با خود درمورد این رفتار بی اندیشد! من به شما تضمین می دهم هیچ چک پاس نشده ای از عوامل فیلم باقی نمانده است.این فیلم قرار بود در 45 روز ساخته شود و به 74 روز رسید. از ابتدا همه چیز بر اساس یک برآورد و تلورانس بود ولی این تلورانس دو برابر شد شهامت دو برابر شدن را پذیرفتم ولی اینطور نیست که پرداخت ها انجام نشده است. بالای 97 درصد تسویه قطعی شده است. 

مازیار فکری ارشاد: من فکر کنم در حق خانم صامتی کمی اجحاف شد.به نظر من در بین بازی هایی که در دو روز اول دیدم خانم صامتی تا اینجا بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر 34 بوده است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات