در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی كه افشار یكی از نقش‌های اصلی آن را بازی می‌كند، آمده: دختری به نام لیلا كه دارای یك عمارت بزرگ است، 12 خواستگار دارد كه...
 «مهناز افشار» با حضور در مجموعه طنز تلویزیونی «شمس العماره» به كارگردانی سامان مقدم و تهیه‌كنندگی رامین عباسی‌زاده به تلویزیون می‌آید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، این مجموعه تلویزیونی كه پیش از این «ریش و قیچی» نام داشت، چهارمین همكاری مشترك رامین عباسی‌زاده و مقدم است، هم اكنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و فیلمبرداری آن از 25 اردیبهشت آغاز می‌شود.
در «شمس العماره» در كنار «مهناز افشار» بازیگرانی همچون مسعود رایگان، رویا تیموریان، فرهاد آئیش، مرجانه گلچین و تعدادی از چهره‌های مطرح سینما وتلویزیون به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی كه افشار یكی از نقش‌های اصلی آن را بازی می‌كند، آمده: دختری به نام لیلا كه دارای یك عمارت بزرگ است، 12 خواستگار دارد كه از میان آنها باید به توصیه پدر بهترین آنها را انتخاب كند. ماجراهای این دختر با خواستگاران خود به اتفاقات و داستان‌های جذابی می‌انجامد.
پخش مجموعه 70 قسمتی «شمس‌العماره» از ابتدای تیرماه از شبكه دوم سیما آغاز می‌شود و برخی از عوامل عوامل آن عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مرتضی غفوری ، صدابردار: ناصر انتظاری، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر تولید: طهورا ابولقاسمی و طراح لباس: گلناز گلشن.
مهناز افشار تاكنون بازی در آثار سینمایی چون آتش بس، كلاغ پر، امشب شب مهتابه، شبانه روز، انعكاس، تسویه حساب، چه كسی امیر را كشت، كارگران مشغول كارند، دعوت و ... را در كارنامه بازیگری خود دارد و شمس‌العماره اولین همكاری او پس از سال‌ها بازیگری در عرصه سینماست.
«رامین عباسی‌زاده» به عنوان تهیه‌كننده مجموعه «شمس‌العماره» و سامان مقدم به عنوان كارگردان تاكنون در ساخت مجموعه‌هایی چون هم‌راز، پریدخت و راه شیری با یكدیگر همكاری داشته‌اند.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture