صحبت های ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در فرودگاه امام
اصغر فرهادی به همراه شهاب حسینی و ترانه علیدوستی پس از بازگشت از جشنواره کن, در فرودگاه امام صحبت ها کوتاهی انجام دادند که در ادامه خواهید خواند.

بازگشت عوامل فیلم فروشنده به ایران

اصغر فرهادی در جمع خبرنگاران از همه‌ی کسانی که تا فرودگاه امام خمینی رفته بودند تا از عوامل فیلم فروشنده استقبال کنند تشکر کرد.

او با اشاره به ازدحام جمعیت گفت که روز دوشنبه و در نشستی خبری به تمامی پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی فیلم «فروشنده» و موفقیت آن در جشنواره‌ی کن پاسخ خواهد داد.
فرهادی پاسخ به پرسشی که درباره‌ی جوی که برای این فیلم پس از بردن دو جایزه‌ی نخل طلای کن راه افتده هم گفت: «به چنین شرایطی عادت کرده‌ام و این جو هم تمام می‌شود.»

شهاب حسینی هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:«تمام تلاشمان را کردیم تا نماینده‌ی شایسته‌ای برای سینمای ایران باشیم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.»
او با بیان این مطلب که من از شادی مردم خوشحالم، گفت: «البته شادی، فقط این نیست که مدام فیلم خنده‌دار بسازیم.»
حسینی افزود:«همین که بتوانیم با موفقیت هایمان شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم اتفاق مثبتی است و خدا را شکر می کنم که وظیفه‌ام را انجام دادم.»
این بازیگرتاکید کرد که هر فعالیت یا اتفاقی که باعث کسب عزتی برای مردم این سرزمی شود او را حوشحال می کند و باعث شادی‌اش می‌شود.

یکی از خبرنگاران از او پرسید که شما مهمترین جایزه تاریخ سینمای ایران را گرفته‌اید، چه حسی دارید؟ حسینی هم گفت: «خدا را شکر می‌کنم،‌ من وظیفه ام را برای سرزمینم انجام دادم.»
از این بازیگر پرسیده شده که آیا این جایزه سکوی پرتابی برای حضور شما در سینمای اروپا و آمریکا خواهد بود؟ حسینی پاسخ داد: «هر چه خدا بخواهد، اما من ترجیح می دهم که در سرزمینم فعالیتم را ادامه بدهم.»

ترانه علیدوستی با بیان این مطلب که حدس می زدم مردم از عوامل فیلم «فروشنده» استقبال کنند، به خبرنگارن گفت: «اما نمی‌دانستم استقبال تا این اندازه زیاد باشد. امیدوارم نمایندگان شایسته‌ای برای سینمای ایران باشیم.»
او ابراز امیدواری کرد که این اتفاق پلی برای حضور بیشتر و پرافتخارتر سینمای ایران در مجامع بین المللی باشد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir