روایت گلاب آدینه از پر رو بودن افشین هاشمی
افشین هاشمی بازیگر تئاتر و سینما که اخیرا یک فانتزی شادی آور با نام «گذر موقت» را روی پرده داشت مدتی است که نمایش «شیرهای خان باباسلطنه» که متکی بر سیاه بازی است را در پردیس شهرزاد روی صحنه برده است.

گفت و گو با افشین هاشمی

نقش سیاه نمایش شیرهای خان بابا سلطنه را گلاب آدینه ایفا کرده است که اجرایش مورد توجه هم قرار گرفته است. افشین هاشمی-گلاب آدینه به تازگی در خلال گفتگویی با «شرق» خاطره اولین دیدارشان را که به نزدیک دو دهه قبل بازمیگردد مطرح کرده اند.

افشین هاشمی گفت:
خاطره‌ای را برایتان می‌گویم که گلاب آدینه یک‌ بار در یکی از همین روزهای تمرین «شیرها…» که داشتیم گپ می‌زدیم طرح کرد؛ چون رسما فقط تمرین نمی‌کردیم، حال و تمرین توأمان بود برایم. ‌گفتم یادتان هست خانم آدینه سال ٧٩ من یک نمایش داشتم در کافه‌تریای سالن اصلی، شما هم «پوف» را اجرا داشتید؟ من در سالن انتظار خانم آدینه را دیدم و گفتم خانم آدینه،  من یک نمایش در اینجا اجرا دارم، می‌شود خواهش کنم تشریف بیاورید و نمایش را ببینید؟ خانم آدینه هم گفتند بله. یک روز هم بدون اینکه من منتظرشان باشم، زودتر رفته بودند گریم شده بودند، بلیت خریده بودند و آمدند در تریا و نمایشمان را تماشا کردند. بعد از نمایش طبیعتا گفتند من باید بدوم و بروم اجرایم و من خیلی خوشحال بودم که گلاب آدینه کارم را دیده. از سال ٧٩ یک چیزی حدود ١٧ سال می‌گذرد و حالا ما داشتیم با هم تمرین می‌کردیم.

هاشمی درباره نقطه نظر گلاب آدینه نسبت به اولین دیدار بیان داشت:
به ایشان گفتم آن خاطره را یادتان است؟ گفتند بله، تازه یک چیز دیگری هم یادم است. بعد که آمدی گفتی بیا اجرای‌مان را ببین، دو سه تا از بچه‌ها کنارم بودند و گفتند این پسره چقدر پررو است و یک اجرا روی صحنه برده به شما‌ گیر داده که بیا و ببین! گفتم نه، اتفاقا پررو نیست، او می‌خواهد کار کند؛ او کسی است که در این تئاتر یک چیزی ‌می‌شود! وقتی این خاطره را از خانم آدینه شنیدم، در دل خودم واقعا خوشحال بودم از اینکه دارم با کسی کار می‌کنم که ١٧ سال پیش آرزو داشتم حتی تئاترم را ببیند. حالا اعتراف می‌كنم هم‌بازی‌شدن با ایشان بسیار لذت‌بخش است، می‌رویم، می‌آییم و حالش را می‌بریم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه شرق