از متوسل شدن به جم تا تغییر ژانر: آخرین ترفندهای مهران مدیری برای توفیق در سینما
 با دستورالعمل وزارت ارشاد نمایش فیلم های کمدی را متوقف می کنیم ولی ️فیلم «ساعت پنج عصر» کمدی نیست و اکران آن در این ایام بلامانع است.

ادامه اکران ساعت 5 عصر در ماه محرم به بهانه کمدی نبودن...

ادعای سرتیپی در شرایطی بیان شده که تیرماه ۹۳ فیلمنامه “ساعت ۵عصر” با تاکید بر ژانر کمدی در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شده و در آبان ۹۵ پروانه ساخت آن باز هم در گونه کمدی صادر شده است.

به جز این در نشست خبری پیش تولید فیلم نیز مهران مدیری به صراحت بر کمدی بودن “…۵عصر” تاکید کرد و گفت:
این فیلم کاملا رئال است و با اینکه فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است و البته سوژه آن تلخ است. کمدی این کار پررنگ است اما پایان تلخی ندارد. با دستورالعمل وزارت ارشاد نمایش فیلم های کمدی را متوقف می کنیم ولی ️فیلم «ساعت پنج عصر» کمدی نیست و اکران آن در این ایام بلامانع است.

بماند که از ابتدای اکران تاکنون هم بر شعار تبلیغاتی “متفاوت ترین کمدی سال” برای “…۵عصر” تاکید شده و هم بر سر ویژگیهای خاص کمدی فیلم و این توجیه هم ارائه شده که چون با کمدیهای روتین متفاوت است، نتوانسته رکوردشکن باشد.

اینکه چطور میشود به ناگاه در آستانه محرم و تازه بعد از دستورالعمل سازمان، ژانر فیلم تغییر می کند به شدت پرسش برانگیز است!؟

آیا کمک به افرایش صفرهای جلوی رقم فروش باعث طرح چنین ادعایی شده؟؟؟ یعنی یکی یا دو تا صفر بیشتر این قدر ارزش دارد که به خاطرش فهم مخاطب به بازی گرفته شود؟؟؟

پیش از این ساعت 5 عصر در بانک فیلمنامه به عنوان فیلم کمدی ثبت شده بود

پیش از این ساعت 5 عصر در بانک فیلمنامه به عنوان فیلم کمدی ثبت شده بود

در آستانه محرم و در شرایطی که برای امتداد اکران در این ماه، علی سرتیپی پخش کننده “ساعت ۵عصر” -فیلمی که در بخشهایی از آن قطعاتی از شهرام شب پره و کامران_هومن گنجانده شده-مدعی کمدی نبودن این فیلم شده(!!) تیزرهای این کمدی به کرات از شبکه ماهواره ای جم روی آنتن رفت. عنقریب است که این پخش تیزر با واکنش تولیدکنندگان این کمدی مبنی بر بی اطلاعی از آن و تکفیر شبکه ماهواره ای روبرو شود اما جالب است که از میان همه فیلمهای روی پرده تیزرهای “ساعت ۵عصر” در ساعات گذشته چندین بار از جم روی آنتن رفته است.

واقعیت پیش رو درباره “ساعت ۵عصر” عدم توانایی در جابجایی رکوردهای فروش با وجود همه امکانات تبلیغی فراوان فیلم از تیزرهای تلویزیونی تا تبلیغات محیطی و تخصیص سینماهای حوزه هنری است.

حالا با پخش تیزر از جم آخرین تلاشها برای افزایش رقم فروش انجام میگیرد بلکه فیلم تا پایان اکران یکی دو میلیارد بیشتر بفروشد تا توجیهی باشد بر هزینه های تبلیغاتی بالایی که بر اسپانسر فیلم تحمیل شد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir