توضیحات نیکی کریمی در پاسخ به شایعات
در ادامه بحث داغ مسدود شدن حساب برخی هنرمندان در جریان جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان، مدیر پروژه خانه فرهنگ سرپل ذهاب توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

پول های مردم در حساب چه کسی است؟

پس از زلزله غرب کشور، برخی از مردم به طور خود جوش شماره حساب اعلام کردند تا کمک های نقدی را برای مردم زلزله زده جمع آوری کنند. در این بین هم چند هنرمند اقدام به این کار کردند. نوید محمدزاده و نیکی کریمی از جمله هنرمندانی بودند که شماره حساب اعلام کردند. نوید محمدزاده بازیگر کرد سینمای ایران پس از حضور در مناطق زلزله زده همان موقع اعلام کرد که برای یکی شدن این کمک ها، تمامی کمک های نقدی مردم را به حساب علی دایی واریز خواهد کرد. این اقدام محمدزاده تحسین بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت. اما با گذشت چندین ماه از زلزله کرمانشاه، خبر مسدود سازی حساب برخی هنرمندان به دلیل جمع آوری کمک های نقدی منتشر شد که با واکنش تند بهرام رادان روبرو شد. پس از رادان، الهام پاوه نژاد هم اعلام کرد که هیچ وقت شماره حسابی برای دریافت کمک های نقدی مردم اعلام نکرده است. در میان این هنرمندان تنها نام نیکی کریمی بود که هم شماره حساب اعلام و هم از مناطق زلزله زده بازدید کرده بود و کمک های غیر نقدی را با ذکر نام خود در میان زلزله زده ها پخش کرده بود. امروز اما مصاحبه ای از مهدی اصلانی فیلمبردار سینما در برخی رسانه ها منتشر شده که تا حدود بحث برانگیز است. اصلانی امروز برای اولین بار و پس از داغ شدن بحث مسدود سازی حساب هنرمندان اعلام کرد که او مدیر پروژه خانه فرهنگ سر پل ذهاب است. این در حالی است که در چندین ماه گذشته اصلا از مدیر پروژه خانه فرهنگ سرپل ذهاب صحبتی به میان نیامده بود.

اصلانی درباره این موضوع گفته است:
خانم کریمی، من و چند تن از افراد محلی، چند روز بعد از زلزله به سر پل ذهاب رفتیم و بعد از چند جلسه همفکرى با مشاور، روانشناس و جامعه شناس قرار شد کودکان، نوجوانان و جوانان محلی برای تحصیل و تفریح داشته باشند به نام «خانه فرهنگ» که هم بتوانند در آن آموزش های لازم را ببینند و هم بعد از زلزله، سرگرمی که می دانید در شهرستان ها چقدر به آن احتیاج است- داشته باشند؛ هم اینکه بتوانند استعدادهایشان را کشف کنند.

اما این فیلمبردار که ناگهان به عنوان مدیر پروژه خانه فرهنگ معرفی شده است،صحبت جدیدی را هم به میان می آورد و به نوعی بار قبول هزینه های دریافتی را از روی دوش نیکی کریمی بر می دارد و می گوید:

خانم کریمی همان ابتدا تمام پول جمع شده توسط مردم را برای من به عنوان مدیر پروژه واریز کرد. چون مدتی بعد از زلزله و همچنین فصل زمستان بود، مقداری از آن صرف خرید پوشاک و مواد غذایی شد که ما چند کامیون را به مقصد منطقه بارگیری کردیم و با مدیریت من و نظارت خانم کریمی به خانواده های نیازمند رساندیم.

اصلانی در پایان از افتتاح خانه فرهنگ سر پل ذهاب ظرف 20 روز آینده خبر می دهد و می گوید:

بعد از آن برنامه ریزی ها انجام شد؛ به هر حال گرفتن جا، ساخت و ساز و تبدیل آن به خانه فرهنگ زمان می برد. اما افتتاح خانه فرهنگ سر پل ذهاب به امید خدا تا ٢٠ روز دیگر انجام مى شود. ما ابتدا با چند نهاد صحبت کردیم ولی دیدیم دیدگاه های آنها با ما متفاوت است و ترجیح دادیم مستقل عمل کنیم ولی به امید خدا از هر کسی که در این راه یاریمان کرده حتما در گشایش خانه دعوت خواهیم کرد. حال سوال هایی که ممکن است شائبه هایی ایجاد کند این است که پس از زلزله کرمانشاه چه مقدار کمک غیر نقدی به حساب نیکی کریمی واریز و برای ساخت خانه فرهنگ سر پل ذهاب چه مقدار هزینه شده است؟ سوال دوم هم به نظر بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی باز می گردد که معتقدند وقتی در چادرهای زلزله زدگان مار و عقرب نفود می کند، آیا این مردم بیشتر به سرپناه و کانکس نیاز دارند یا خانه فرهنگ؟ سوال سوم هم به میزان سود تعلق گرفته به این حساب باز می گردد که تا چه اندازه بوده است؟ صحبت های امروز اصلانی که به نظر می رسد با هماهنگی نیکی کریمی هم منتشر شده است، خود باعث شده سوالات بسیاری در مورد میزان پول جمع آوری شده توسط حساب نیکی کریمی به وجود آید و اینکه به ناگهان اعلام شود کریمی تمامی این مبالغ را همان زمان بدون این که همچون نوید محمدزاده به طور علنی اعلام کند، به حساب شخصی دیگری ریخته و امروز با داغ شدن بحث این حساب ها اعلام شود، خود باعث ایجاد شائبه هایی خواهد شد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: icinema.ir