خبر تازه از مصائب شیرین 2+ عکس ترلان پروانه با گریم غیرمتعارف
علیرضا داودنژاد درباره‌ی آخرین وضعیت ساخت فیلم «مصائب شیرین ۲» گفت: بخش انگلیس آن فیلمبرداری شده و بخش ایران آن باقی مانده است.

گفت و گو با علیرضا داوودنژاد درباره مصائب شیرین 2


این کارگردان با بیان اینکه در "لندن، منچستر و جاده‌های روستایی میان آن‌ها" فیلمبرداری داشته است درباره‌ی شرایط کار در آنجا توضیح داد:

اگر از مسائل ویزا و مشکل گران شدن ارز بگذریم؛ همه چیز خوب بود. نظم، ترتیب، امنیت و مردمانی مبادی آداب ویژگی فضای کار در آنجاست. من را از سختی مقررات و مشکل بردن دوربین به امکان عمومی خیلی ترسانده بودند اما همه چیز برعکس تمام شد. من دوربین را به کوچه و خیابان، میادین و اماکن پر رفت و آمد و جاده‌های بین شهری برده‌ام و هر جا خواستم آن را کاشتم و میزانسن دادم و فیلم گرفتم. اما یک بار حتی کسی جلو نیامد و از من نپرسید که هستی و اینجا چه می‌کنی ؟ رفتار مردم عادی بود. آن‌ها بی‌آنکه دور ما جمع شوند یا هنگام عبور و مرور حتی به دوربین نگاهی بیندازند به دنبال کار خود بودند و ما هم کار خود را انجام می‌دادیم، انگار در پلاتو یا شهرک سینمایی کار می‌کردیم.

رضا داوودنژاد, رضا داوودنژآد در مصائب شیرین 2, مصائب شیرین 2

مصائب شیرین 2


داودنژاد در پاسخ به اینکه آیا در طول کار به مشکلی برخورده است؟ گفت:

چرا همان طور که گفتم مسائل مربوط به ویزا و گرانی و بالا رفتن قیمت ارز کار مرا سخت می‌کرد. ولی با همکاری برادرزاده‌ام؛ مونا داودنژاد که سال‌هاست در آنجا زندگی می‌کند گروه جور کردم و آشنا شدن با شخصیت کارآفرین و موفق ایرانی در آنجا به نام مهرداد سلیمی و مشارکت ایشان و حمایت تشکیلات تولید، توزیع صنایع غذایی او، با نام «انجمن» کارها آسان‌تر شد.


او در ادامه خبر داد که بخش ایرانی فیلم «مصائب شیرین 2» را در پاییز که هوا خنک می‌شود، فیلمبرداری خواهد کرد و درباره‌ی دلایل این زمان فیلمبرداری گفت:

چون بخش انگلیس آن را در زمستان ساختم.


داودنژاد درباره‌ی دلایل فیلمبرداری فیلمش در زمستان با توجه به روزهای کوتاه و سرد انگلیس خاطرنشان کرد:

در آنجا پوشش آزاد است و در فصل گرم، تصاویر رفت و آمدها ممکن بود برای نمایش در ایران مسئله‌ساز بشود.

, مصائب شیرین 2, عکس ترلان پروانه, ترلان پروانه, ترلان پروانه در مصائب شیرین 2

ترلان پروانه در مصائب شیرین 2


کارگردان «مصائب شیرین 2»؛ فیلمبرداری بخش‌های ایران فیلم را در تهران و «متل قو» شمال انجام خواهد داد و درباره‌ی حضورش در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال گفت:

اگر زنده بمانم، حتما.

رضا داودنژاد، مونا داودنژاد، ترلان پروانه از بازیگران «مصائب شیرین 2» هستند که خبر حضورشان اعلام رسمی شده است اما داودنژاد ترجیح می‌دهد لیست کامل عوامل را در خبرهای بعدی اعلام کند.

علیرضا داودنژاد که در سال ۷۷ «مصائب شیرین» ۱ را ساخت در پاسخ به اینکه سرنوشت بچه‌های «مصائب شیرین» را در این فیلم خواهیم دید؟ گفته است: بله، آنها در همان شرایطی قرار می‌گیرند که پدر و مادرهاشون را در آن قرارداده بودند، اگرچه با تفاوت‌هایی که به زمان و مکان متفاوت مربوط می‌شود.

در «مصائب شیرین » که در سال ۷۷ ساخته شد، رضا، مونا،محمدرضا داودنژاد،احترام سادات حبیبیان و اقدس سعادت رضایی بازی می‌کردند.
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir