سریال «گمشده» با موضوع پرونده‌هایی از صلیب سرخ جهانی كه به هلال‌احمر ارجاع داده می‌شود، برای پخش از شبكه‌ی اول سیما در حال تصویربرداری است...
 
به گزارش ایسنا، بهروز مفید - تهیه‌كننده‌ی «گمشده» - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار كرد: «گمشده» در 26 قسمت تك‌اپیزودی ساخته می‌شود و 10 تا 15 درصد هر قسمت در كشورهای خارجی رخ می‌دهد.
او در پاسخ به این پرسش ایسنا كه چه‌قدر قراردادن امكانات از سوی سازمان‌های مشاركت‌كننده در اختیار سریال‌سازان در افزایش كیفیت مجموعه‌ها موثر است، گفت: این سریال شخصیت‌ها محور است و فضای آن خیلی اكشن نیست؛ بنابراین نیاز به تجهیزات سازمان هلال‌احمر نداریم. در واقع این سریال جنبه‌ی تبلیغی برای این سازمان را ندارد و داستان به گونه‌ای است كه شخصیت‌ها كارشان را در هلال‌احمر آغاز می‌كنند.
او اضافه كرد: هلال‌احمر بخشی از بودجه «گمشده» را تأمین می‌كند علاوه بر آن از تجربه‌های حرفه‌یی و مشاوره‌ی آن‌ها نیز بهره می‌بریم كه این موارد به ساخت بهتر سریال كمك می‌كند.
مفید در پایان درباره‌ی پژوهش‌های انجام‌شده برای ساخت «گمشده» گفت: حدود یك سال‌ونیم است كه روی فیلم‌نامه كار می‌كنیم و تقریبا 70 درصد آن آماده شده است.
پیش از این عباس اكبری مدیر گروه فیلم و سریال شبكه‌ی اول سیما درباره‌ی «گمشده» به ایسنا گقته بود: از حدود دو هفته پیش تصویربرداری «گمشده» آغاز شده‌است و پس از اتمام این مرحله در ایران، سازندگان این سریال 26 قسمتی در دو كشور اروپایی و آسیایی سكانس‌های باقیمانده كه 10درصد از «گمشده» را شامل می شود را به تصویر می‌كشند.
به گزارش ایسنا راما قویدل كارگردانی «گمشده» را برعهده دارد و برخی از عوامل ساخت این سریال عبارتند از: نویسندگان : عباس نعمتی- طلا معتضدی،انتخاب بازیگر : مهسا كرامتی، برنامه ریز: خسرو نصیری خواه،دستیار اول كارگردان : فواد چاومه، منشی صحنه : بهناز تاجیك،طراح صحنه و لباس : ملك جهان خزاعی، ناظر كیفی : محمدصادق طباطبایی نژاد،مدیر تصویربرداری : حسن اسدی، مدیر صدابرداری : سلیم احمدی، چهره پرداز : آرمین اسماعیلی ،مدیر تداركات : سید مسعود مهدوی،جانشین تولید : مجید جناب، جلوه های ویژه : عباس شوقی،تدوین : شوكا زندباف،گروه كارگردانی : امیر جاوید نیك،گروه تصویربرداری : عباس ناظریان،حمیدرضا خمیس آبادی، محسن اسدی،میثم ناظریان،گروه صدابرداری : امید قربانی و پرویز جلیلی،گروه چهره پردازی : پریسا نیك خصلت، ایمان خیراندیش و میثم قراگوزلو،گروه صحنه و لباس : محمدرضا پورثابت، فرامرز كرامتی، مهدی عسگری و فرانك میرسبحانی ،گروه تداركات : حمید احمدی (دستیار تداركات)، بهرام هنرمند (تهیه لوكیشن) و عكاس : آرش نعمتی، روابط عمومی : مرجان جنگلی
بر اساس این گزارش بهزاد فراهانی،شمسی فضل اللهی، زهره مجابی، علیرضا جلالی تبارو آرشام طالبی بازیگران اصلی «گمشده» هستند و بازیگران میهمان این سریال منظر لشگری، آرش تاج، فرخ نعمتی، سروش صحت، سحر ولدبیگی، الیزابت امینی، شهره سلطانی، ناصر گیتی جاه، فریدون محرابی، بهار كاتوزی، میترا تبریزی، سید جواد زیتونی، ایمان صفا، رویا بختیاری، و سمیر وزیریان، مانی مفیدی و ملیكا پارسا محسوب می‌شوند در آن بازی می كنند.
در خلاصه داستان این سریال آمده است:مریم سلیمیان كه در زلزله بم جزو امدادگران داوطلبی بود، پس از گذشت 5 سال برای كار به سازمان هلال احمر مراجعه می كند و در بخشی بنام جستجوی گمشدگان بین الملل مشغول به كار می شود. او در این شغل هربار با پرونده ای روبرو می شود كه باید آدم گمشده ای را در داخل كشور یا خارج از كشور ردیابی كند.
مریم سلیمیان و تیم همراهش در هر قسمت این مشكلات را پشت سر می گذارد غافل از اینكه رازی در زندگی مریم است كه او و زندگی اش را تهدید می كند.
  
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir