همزمان با نمایش فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی در فرانسه از این فیلمساز تجلیل می‌شود...
 
به گزارش خبرآنلاین، «کسی از گربه های ایرانی خبر نداره» از 23 دسامبر (دوم دی‌ماه) بطور همزمان در 80 سینمای فرانسه به نمایش در می آید و همزمان با اکران فیلم، فیلموتک پاریس با نمایش 5 فیلم بلند این سینماگر ایرانی از او تجلیل می کند.                                                                                                  
«کسی از گربه های ایرانی خبر نداره» اولین بار ماه مه پیش در افتتاحیه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و توجه منتقدین بین المللی را جلب کرد و جایزه مخصوص هیئت داوران کن و همچنین جایزه فرانسوا شاله را بدست آورد.
در پی این نمایش کمپانی وایلد بانچ حقوق جهانی فیلم را بدست آورد و آن را به کشور های متعددی عرضه کرد. از بین پخش کنندگان بسیاری که در فرانسه علاقمند خرید این فیلم بودند سرانجام مارس‌فیلم با پیشنهاد 500 هزار یورو موفق شد امتیاز آن را بدست آورد. طبق شنیده ها تاکنون هیچ فیلم ایرانی در فرانسه به این مبلغ خریداری نشده است. این فیلم با عنوان کوتاه شده «گربه های ایرانی» در فرانسه به نمایش در می‌آید.         
بهمن  قبادی در این روزها با رسانه های فرانسه مصاحبه های  فراوانی داشت و  همگی آنها از تازه بودن و متفاوت بودن و پر انرژی بودن فیلم او می گویند. قبادی در تمام مصاحبه‌ ها خود را ایرانی و عاشق کشورش معرفی می کند و اشتیاق خود را برای فیلم ساختن در ایران تکرار می کند. او در عین حال درباره دو طرح جدید صحبت می کند که قرار است اولی در برلین و دومی در کردستان عراق کار شود و به محض آماده شدن شرایط به ایران بر می گردد و چندین طرح برای کار در آنجا دارد.                                                            
ماهنامه معتبر پوزیتیف به سردبیری میشل سیمان روی جلد ماه دسامبر خود را به این فیلم اختصاص داده و گفتگوی مفصلی با فیلمساز انجام داده است. همین مجله قبلا نیز فیلمی از عباس کیارستمی، فیلمساز نامدار ایران را روی جلد خود قرار داده بود.
قبادی پنجشنبه 10 دسامبر، (19 آذر) در نخستن نمایش قبل از اکران عمومی که در سینمای بزرگی در مرکز پاریس بر پا خواهد شد، حضور خواهد داشت. این فیلمساز همچنان در برنامه تجلیل از او که از 23 دسامبر در فیلموتک پاریس بر پا خواهد شد حاضر می شود. «گربه های ایرانی» بعد از فرانسه در کشور های دیگر نیز به نمایش در می آید
 
   گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir