انگار هیات برگزاركنندگان جشنواره معتبر كن هم تحت تاثیر فیلم‌های تخیلی امسال قرار گرفته‌اند تا یكی از نام‌آوران این ژانر یا گونه سینمایی را به عنوان رئیس هیات داوران این جشنواره انتخاب كنند.بعد از...
 
به گزارش جام جم آن لاین، تیم برتون به عنوان رئیس هیات داوران كن امسال انتخاب شد. انگار هیات برگزاركنندگان جشنواره معتبر كن هم تحت تاثیر فیلم‌های تخیلی امسال قرار گرفته‌اند تا یكی از نام‌آوران این ژانر یا گونه سینمایی را به عنوان رئیس هیات داوران این جشنواره انتخاب كنند. بعد از موفقیت فیلم 2012 روی پرده سینماها و البته موفقیت فیلم متفاوت «آواتار» نزد منتقدان سینمایی این انتظار هم می‌رفت كه جشنواره‌ای مثل كن، كه به جشنواره خواص معروف است دل به دنیای جادویی هالیوود بسپارد.
تیم برتون جادوگر سینماست. جادوگری كه علاقه زیادی به دنیای فانتزی و تخیلی و رنگارنگی دارد كه بدون شك نمونه‌اش را نمی‌توان در دنیای واقعی داشت. حتی این علاقه برتون به دنیای فانتزی و كودكانه‌اش در ظاهر و سیمای او هم معلوم است. موهایی آشفته كه گاهی به یاد فیلم «مریخ حمله می‌كند» خودش آنها را با آبی رنگ می‌كند! علاقه زیادش به استفاده از رنگ‌های جورواجور در نوع پوشش خود كه از او چهره‌ای ساخته است كه خارج از دنیای سینما هم می‌تواند مدل خوبی برای طراحان لباس باشد! حتی با نگاهی به زندگی او می‌توان به انگیزه او به ساخت آثار نامتعارفش پی برد. تیم برتون دوران كودكی خودش را ساكت و آرام بود، آرامشی كه خودش از آن با «تنهایی و گوشه‌گیری» یاد می‌كند. در تمام دوران كودكی مدرسه رفتن برایش سخت بود و همیشه با تماشای آثار ترسناك و كم هزینه از حقیقت زندگی فرار می‌كرد. جالب این‌كه نخستین فیلمی كه كار روی آن را آغاز كرد اقتباسی از ارباب حلقه‌ها بود، فیلمی كه هیچ وقت از سوی او آغاز نشد. اما با وجود گمنامی او در بین همگان، پروژه‌های برتون نظر صنعت سینما را به خود جلب كرد. هر چند اولین فیلم او فیلم متوسطی به نام «ماجرای بزرگ پی وی» بود اما چند سال بعد با فیلم پر هزینه «بتمن» توانست چنان شهرتی به دست بیاورد كه تا پایان دوران فیلمسازی‌اش (كه البته هنوز نرسیده است)! از آن شهرت استفاده كند. حالا علاقه‌مندان به او بی‌صبرانه انتظار آغاز جشنواره معتبر كن را می‌كشند تا او را با ظاهری متفاوت روی فرش قرمز جشنواره بینند.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir