در بخشی از این سیاحت که در بازار شاه عبدالعظیم(ع) می گذرد، در حالیکه بیژن ایرانی و راننده تاکسی مشغول گذر از آن هستند، دو دختر دبستانی با کوله های مدرسه...

به گزارش عصرایران،  قسمت اخیر مجموعه تلویزیونی "در چشم باد" ساخته مسعود جعفری جوزانی که جمعه شب از شبکه یک سیما پخش شد، به رغم تلاش ستودنی مجید میرفخرایی در طراحی صحنه و لباس آن، با نکته ای غیر قابل باور همراشه بود.
در این قسمت بیژن ایرانی (پارسا پیروز فر) اگر نگوییم قهرمان اما نقش اول مجموعه، پس از سالها دوری در روزهای ابتدایی انقلاب به وطن باز می گردد و به اتفاق راننده تاکسی(شهرام قائدی) ضمن گشت وگذار در شهر به مرور خاطرات گذشته خود می پردازد.
در بخشی از این سیاحت که در بازار شاه عبدالعظیم(ع) می گذرد، در حالیکه بیژن ایرانی و راننده تاکسی مشغول گذر از آن هستند، دو دختر دبستانی با کوله های مدرسه که عکس "یانگوم" بر آنها نقش بسته خودنمایی می کنند.
هر چند تیپ بسیار غلو شده اواخر دهه پنجاهی شهرام قائدی با آن پیراهن سفید دکمه باز یخه خرگوشی و شلوار دمپا گشاد و خط ریش چکمه ای در بازار شاه عبدالعظیم(ع) از نگاه افراد داخل در کادر دوربین نیز غافل نمی ماند و چون یک موجود فضایی به او نگریسته می شد اما مشاهده دخترانی با کوله های مدرسه ای "یانگوم" نکته ای غیر قابل چشم پوشی است.
سریال "در چشم باد" را بدون شک می توان از جمله مجموعه های پرزحمت و پر مخاطب و بسیار موفق سال های اخیر رسانه ملی توصیف کرد. مجموعه ای که جعفری جوزانی از آن به عنوان وصیت نامه هنری خود یاد می کند.
افزون بر این طراحی صحنه و لباس این مجموعه بر عهده مجید میرفخرایی یکی از مجرب ترین طراحی لباس و صحنه در سینما و تلویزیون است.
با نگاهی با کارنامه میر فخرایی می توان فهرست بلندبالایی از آثاری که او طراحی صحنه و لباس و دکور آنها را بر عهده داشته از جمله مجموعه های تلویزیونی "یوسف پیامبر(ع)"، "امام علی(ع)"، "مردان آنجلس" و نیز آثار سینمایی نظیر "ردپای بر شن"، "روز واقعه" و "جهان پهلوان تختی" ارائه کرد.
با توجه به این شمه مختصر در خصوص مجموعه "در چشم باد"، باید گفت که مخاطبان رسانه ملی چشم تیزبینی دارند و از هر گونه نکته ظریف و غیر قابل باوری گذشت نخواهند کرد.
امید است این مجموعه تلویزیونی در قسمت های باقیمانده خود با رفع دقیق نواقص به خانه مخاطبان رسانه ملی برود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com