«از نقش تا نقش»عنوان این نمایشگاه است که در آن حدود 25 تابلوی نقاشی در اندازه‌های کوچک به روی دیوار می‌رود. وی از هر تابلوی نقاشی عکاسی دیجیتال کرده و آن را در اندازه‌های بزرگ روی بوم چاپ کرده است...

به گزارش مهر، آثار ارژنگ کامکار، آهو خردمند، لیلا اوتادی، ارژنگ کامکار و گروهی از هنرمندان معاصر در نگارخانه‌های شیرین، جهان‌نما، نیاوران و دی به نمایش درمی‌آید.
نخستین نمایشگاه نقاشی آهو خردمند ازروز شنبه 27 شهریور در نگارخانه شیرین برگزار می‌شود.
"از نقش تا نقش" عنوان این نمایشگاه است که در آن حدود 25 تابلوی نقاشی در اندازه‌های کوچک به روی دیوار می‌رود. وی از هر تابلوی نقاشی عکاسی دیجیتال کرده و آن را در اندازه‌های بزرگ روی بوم چاپ کرده است.
خردمند در کارهایش که فضایی انتزاعی سرشار از زندگی و الهامهای درونی را بازتاب می‌دهد. اغلب این آثار تک رنگ هستند و در میان آنها آثار سیاه و سفید با غلبه سیاهی اکثریت دارد.
این نمایشگاه تا 31 شهریور در نگارخانه شیرین ادامه دارد و علاقمندان می توانند همه روزه (غیر از دوشنبه ها) از ساعت 11 صبح تا 8 شب از این آثار در نگارخانه شیرین واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، باغ انجمن خوشنویسان دیدن کنند.

فرهنگسرای نیاوران

ارژنگ کامکار 32 سال پس از تحصیل در رشته نقاشی و 12 سال پس از آخرین نمایشگاه با بیش از 60 تابلو نقاشی از سه دوره کاری، آثارش را در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آورد.
عنوان این نمایشگاه "رنگ ترانه‌ها" است که ارژنگ کامکار،‌عضو گروه موسیقی کامکارها و استاد تنبک،‌ بر آن است تا ضمن به تماشا گذاشتن نقاشیهای خود زمینه‌ای را فراهم آورد تا این آثار توسط اقشار مختلف مردم خریداری شود.
آثار ارایه شده در این نمایشگاه توسط هیئتی کارشناسی شده است و تابلوها از حداقل 800 هزارتومان تا 5 میلیون تومان قیمتگذاری شده‌اند.
نمایشگاه رنگ ترانه‌ها عصر جمعه 26 شهریور افتتاح می‌شود. آخرین نمایشگاه وی در سال 1376 در نگارخانه سیحون برپا شد. کامکار طی این مدت از نقاشی فاصله نگرفت. هرچند هیچگاه نمایشگاهی نگذاشت.
نمایشگاه "رنگ ترانه‌ها" تا جمعه دوم مهر در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 به نشانی فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، ‌روبروی پارک نیاوران مراجعه کنند.
جهان‌نما
نمایشگاه عکسهای لیلا اوتادی نیز با عنوان "زیگورات" از جمعه 26 شهریور در نگارخانه جهان‌نما آغاز به کار می‌کند و تا اول مهر ادامه دارد. در این نمایشگاه 50 قطعه عکس از معماری ادیان مذهبی ارائه می‌شود وعلاقمندان می توانند همه روزه در ساعتهای 11 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.
دی
مجموعه تجسمی هنرمندان معاصر ایران به همراه لیتوگرافیهای اصل پیکاسو، شاگال و خوان میرو در اولین نمایشگاه پاییزی نگارخانه دی به نمایش درمی‌آید.
در این نمایشگاه آثاری از علیرضا اسپهبد، جعفر روحبخش، لیلی متین دفتری، منیر فرمانفرمائیان، حسین زنده رودی، محسن وزیری مقدم، مارکو گریگوریان، مهدی سحابی، ناهید ارین، سیراک ملکونیان، آنه محمد تاتاری، مکرمه قنبری، داریوش مهاجر، مریم شیرین لو، طاهره صمدی، داریوش قره زاد، هاوار امینی، دلبر شهباز، محمد مساوات، ابراهیم الفت، مهدی راحمی، محمد رضا فرزانه، امیر قره حسنلو، محسن جمالی نیک، رسول سلطانی، عادله فرزین، حسین چراغچی، آرمین ابراهیمی، مریم زندی، یارتا یاران، سعید بهروزی و مانی کازرونی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه جمعه 26 شهریور ازساعت 16 الی 21 افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه اول مهر در نگارخانه دی به نشانی نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز یک، بن بست ترانه پلاک سه ادامه دارد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com