اتهامی به رامبد جوان: سواستفاده از رسانه ملی برای مقاصد شخصی
روزنامه جوان در یادداشتی به رامبد جوان به خاطر حواشی اخیر حمله کرده و از رئیس رسانه ملی خواسته تا در مورد مرز استفاده شخصی از تلویزیون توضیح دهد.

علی عسگری در مورد رامبد جوان باید پاسخگو باشد!

در حالی كه رامبد جوان به تازگی با الفاظی نادرست به جامعه رسانه‌ای كشور توهین كرده است ولی او با نمایش غلطی از یك اتفاق، نه تنها بار دیگر در حق اهالی رسانه اجحاف كرد بلكه آنتن رسانه ملی را نیز در اختیار مسائل شخصی خود قرار داد.
 
 شامگاه چهارشنبه 31 خرداد صفر كشكولی مهمان برنامه «خندوانه» شد تا رامبد جوان به دلیل توهینی كه به او كرده بود عذرخواهی كند. اولین پرسشی كه در این زمینه پیش می‌آید این است كه چرا رامبد جوان وقتی با شخصیت حقیقی‌اش در تلگرام به كسی توهین می‌كند باید آنتن رسانه ملی را در اختیار مسائل شخصی بگیرد؟ این سؤالی است كه مشخصاً آقای عبدالعلی علی عسكری رئیس رسانه ملی باید بدان پاسخ دهد و مشخص شود كه مرز استفاده شخصی از امكانات رسانه ملی كجاست؟

عذرخواهی از یك اشتباه قطعاً كار پسندیده‌ای است و حتماً انتظار می‌رفت كه رامبد جوان از آقای كشكولی دلجویی كند ولی آن چیزی كه در برنامه «خندوانه» رقم خورد ارائه روایتی غلط و نصفه نیمه از یك اتفاق بزرگ بود كه این مجری با زیركی سعی در وارونه جلوه دادن حقیقت داشت. او حتی به مهمان خود كه چندین بار قصد داشت واقعیت را بگوید و همچنین تلاش كرد از جامعه رسانه‌ای دلجویی كند، اجازه نداد به درستی حرف بزند و چند بار سخنان او را قطع كرده و گفت نیازی نیست به این بخش ماجرا بپردازیم؛ همان بخشی كه آقای جوان در آن به توهین مسلم به جامعه خبری پرداخته بود (سوزش یك جاهایی از خبرنگاران.)

رامبد جوان در برنامه خود گرچه به ظاهر تا كمر جلوی آقای كشكولی نازنین دولا شد ولی وقتی حاضر نشد حقیقت را آنطور كه بود نشان دهد و اساساً توهین‌های مسلمش به جامعه خبری را مسكوت گذاشت نشان داد كه به دنبال اصلاح اشتباهش نیست و شاید هم اجرای یك عذرخواهی از پیش تعیین شده را بتوان فعلی برای تحت تأثیر قرار دادن افكار عمومی دانست كه لزوماً اطلاعی از جزئیات ماجرا ندارد.
 
این مجری در برنامه تأكید می‌كرد كه آن فایل صوتی را در یك گروه خصوصی منتشر كرده است پس نباید صحبت‌هایش در فضای مجازی منتشر می‌شد. اگر از اشتباه استدلال وی بگذریم ولی همچنان این سؤال مطرح است كه چطور از آن فایل خصوصی آن بخش مربوط به توهین به آقای كشكولی قابل عذرخواهی آن هم با استفاده از آنتن ملی است ولی آن بخش دیگرش كه مربوط به توهین ایشان به جامعه رسانه‌ای است، خصوصی است و نیاز به عذرخواهی ندارد؟ و چطور او آنتن میلیونی را در اختیار مسائل شخصی می‌گیرد و در غیاب كسانی كه به آنها توهین كرده هرآنچه می‌خواهد تصویرسازی می‌كند؟

در پایان بار دیگر مسئولان رسانه ملی به ویژه شخص رئیس صدا و سیما مورد پرسش قرار می‌گیرند كه با چه استدلالی آنتن ملی را در اختیار تسویه حساب شخصی یك مجری قرار دادید و انتظار می‌رود آقای علی عسكری هرچه سریع‌تر از مدیر شبكه نسیم نیز بخواهد توضیح قانع‌كننده برای این اتفاق ارائه كند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جوان