فعالیت هنری ارغوان خواننده آکادمی گوگوش در ایران ؟!
خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی قصد برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» را دارد.

ارغوان اسلامی نمایشگاه گردان پروژه ای ایرانی سوئدی را بر عهده گرفت

«ارغوان» که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی (کیوریتوری) پروژه‌ای ایرانی ـ سوئدی را بر عهده گرفته که رنگ‌وبوی ضدایرانی دارد.

این شبه‌هنرمند که تصاویرش با پوشش نامتعارف و هنجارشکن در فضای مجازی به وفور دیده می‌شود، زمان رونمایی از نمایشگاه «آرتدم» را روز 8 مارس (پنجشنبه 17 اسفند) مصادف با «روز جهانی‌ زنان» اعلام کرده است.

ارغوان اسلامی درباره آرتدم می‌گوید: آرتدم پروژه‌ایست نو‌آورانه با محوریت زنان که در بطن یک همکاری هنری میان زنان هنرمند ایرانی‌ ـ سوئدی در نظر دارد درباره حقوق زنان و آزادی بیانشان ایجاد آگاهی‌ نماید. زنانی که در این پروژه مشارکت داشتند، توانستند تا با ‎شکستن مرزهاى فرهنگی‌ و جغرافیایی و در کنار یکدیگر به دستاورد‌هایى براى روابط قوى‌تر و توانمندسازى متقابل برسند.

وی تم پروژه خود را «آزادی» معرفی کرده و مدعی است: هدف نهایی پروژه «آرتدم» آن است که صدای زنان هنرمند را از طریق ورک‌شاپ‌ها و نمایشگاه‌ها به گوش علاقمندان برساند.

در این پروژه، ابتدا ‎5 نقاش ایرانی بر اساس تم در نظر گرفته شده، طرحی را روی نیمی از بوم نقاشی پیاده کردند. این نقاشی‌ها به سوئد برده شده و نیمه دیگر آن‌ توسط 5 نقاش سوئدی در حال تکمیل است. ‎تمام این 5 اثر خلق شده توسط 10 هنرمند، پس از اتمام کار به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف سوئد، ایران و کشورهای دیگر به نمایش در خواهند آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به پرسشی درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت:
هنوز چیزی در این باره نشنیده‌ام. اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.

باید منتظر ماند و دید در این باره، موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com