16 نکته خواندنی درباره لامبورگینی + عکس
قصد داریم 16 نکته جالب و خواندنی درباره کارخانه اتومبیل سازی لامبورگینی را برای شما بازگو کنیم که شاید آنها را نخوانده باشید!

نکات جالب درباره لامبورگینی

لامبورگینی های مختلفی مانند کانتاش و میورا سالهای سال برای ما خاطره ساز بودند و نام لامبورگینی همواره به عنوان یکی از خاص ترین خودروهای اسپرت تاریخ مطرح بوده است. در ادامه با ما و 16 حقیقت جالب درباره‌ی این شرکت همراه باشید.

۱. فرچیو لامبورگینی یک تونی استارک واقعی بود


فرچیو لامبورگینی

فرچیو لامبورگینی

 

در طی جنگ جهانی دوم فرچیو لامبورگینی Ferruccio Lamborghini - موسس کمپانی- در جزیره‌ی رودس مستقر بود و سرپرستی یک مرکز تعمیرگاه اتومبیل متعلق به نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا را به عهده داشت. ناگفته نماند که محصور ماندن در یک جزیره آن هم در وسط یک جنگ، موقعیت خوبی برای وی بود تا بتواند با استفاده از قطعاتی که به دستش می‌رسید ماشین هایش را همواره آماده بکار نگه‌دارد. وی توانست به سرعت در آنجا پیشرفت کرده و به سمت سرپرستی کارگاه برسد. قطعا زندگی فروچیو لامبورگینی در آن جزیره بیشتر به زندگی تونی استارک (شخصیت اصلی داستان مرد آهنی) شباهت داشت.


۲. اولین محصولات لامبورگینی تراکتور ها بودند و ساخت آنها تا به امروز هم ادامه دارد

فرچیو لامبورگینی با استفاده از تجربیاتی که در طی جنگ جهانی بدست آورده بود اقدام به تولید تراکتور با استفاده از قطعات اوراقی کرد. تراکتورهای ساخت لامبورگینی بسیار محبوب بودند و لامبورگینی در آن دوره پیشرفت زیادی کرد. البته قسمت تراکتورسازی امروزه دیگر جزئی از کارخانه ی لامبورگینی نیست ولی طراحی تراکتور ها هنوز هم توسط همان شرکتی انجام می‌شود که گالاردو و مازراتی MC12 را طراحی کرده است. قیمت تراکتورها امروزه در بازه‌ی ۳۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار قرار دارد، البته انتظار نداشته باشید که با داشتن یکی از آنها به عنوان یک لامبورگینی سوار شناخته شوید.


۳. لامبورگینی به تولید سوپر اسپرت روی آورد چون کلاچ فراری با تراکتور یکسان بود و فراری خدمات مناسبی نداشت

فروچیو لامبورگینی یک دستگاه فراری 250GT داشت، وقتی که فراری‌اش را برای سرویس به مرکز سرویس فراری در مارانللو برده بود دریافت که فراری از همان کلاچ هایی استفاده می‌کند که وی در تراکتور هایش بکار می‌برد. وقتی لامبورگینی برای مشکل کلاچ اتومبیلش را با انزو فراری در میان گذاشت، با این پاسخ مواجه شد که "تو فقط یک تولید کننده‌ی تراکتور مزخرف هستی، چطور میتونی در مورد ماشین های اسپرت اظهار نظر کنی؟" فروچیو وقتی چنین پاسخی را از فراری شنید، کارخانه را ترک کرد و شروع به طراحی اتومبیل اسپرت خودش کرد؛ تنها ۴ ماه پس از این واقعه لامبورگینی 350GTV رونمایی شد.


۴.  اولین لامبورگینی در زمان رونمایی حتی پیشرانه نداشت

لامبورگینی لامبورگینی 350GTV اولین مدل لامبورگینی بود و به عنوان آغاز کننده‌ی راه جدیدی در دنیای سوپراسپرت‌ها شناخته می‌شود، اما جالب است بدانید که وقتی این مدل نخستین بار در نمایشگاه خودروی تورین (Turin) رونمایی شد، پروسه‌ی طراحی آن کامل نشده بود و هنوز پیشرانه‌ای در آن وجود نداشت. برای همین داخل کاپوت 350GTV را با آجر پر کرده و در تمام مدت نمایشگاه هم کاپوت آن را باز نکردند.


۵. لامبورگینی توسط کسی طراحی می‌شد که امروزه اتومبیل‌های مسابقات ایندی‌کار را می‌سازد

جیان پائولو دالارا کسی بود که مهندسی و طراحی بیشتر قسمت‌های لامبورگینی میورا را انجام داد. او بعد ها وارد مسابقات F1 شد و مدتی بعد هم شرکت اتومبیل‌سازی خودش را به راه انداخت، امروزه تمامی اتومبیل‌های مسابقات ایندی‌کار از شاسی های ساخت دالارا استفاده می‌کنند.


۶. کسی که در دهه‌ی شصت یک میورا نداشت کسی به حساب نمی‌آمد

امروز لامبورگینی های میورا در دست افرادی چون جی لنو و نیکولاس کیج هستند اما در دهه‌ی شصت اشخاصی مثل ملک فهد پادشاه عربستان، ملک فیصل، راد استوارت و دین مارتین از لامبورگینی میورا استفاده می‌کردند. حتی فرانک سیناترا خواننده‌ی مشهور، در مورد میورای نارنجی رنگش اینطور گفته بود: "شما فراری می‌خرید وقتی می‌خواهید کسی باشید، اما وقتی لامبورگینی می‌خرید که کسی هستید."


۷. گاو های لامبورگینی از صور فلکی ثور گرفته شده‌اند

فروچیو در ۲۸ آپریل یعنی در برج ثور(گاو) به دنیا آمده بود، به همین دلیل لامبورگینی‌ها همگی از نام‌های گاو ها استفاده می‌کنند. او خیلی خوش شانس بود که در اواخر فوریه و یا اوایل مارس متولد نشد، اگر اینطور می‌شد امروز باید لامبورگینی‌ها را با نام‌ ماهی‌ها می‌شناختیم.


۸. می‌توانست بهتر از این هم باشد

در سال ۱۹۸۷ کرایسلر لامبورگینی را خرید و شروع به استفاده از طراحان آمریکایی در لامبورگینی کرد. آنها ابتدا مدل دیابلو را طراحی و تولید کردند و بعد از آن یک مدل چهار در با نام Portofino طراحی کردند. خوشبختانه این مدل از یک کانسپت فراتر نرفت و به تولید نرسید، اگر چه کرایسلر از آن طرح تاسف بار در دوج اینترپید استفاده کرد.


۹. نام کانتاش یک ناسزا است

وقتی مدیر مرکز طراحی برتونه اولین بار این مدل را که قرار بود به عنوان پرچمدار مدل های لامبورگینی شناخته شود را دید فریاد زد"کانتاش". در گویش پیدمونتی که یکی از گویش های محلی ایتالیا است کانتاش دقیقا معادل "لعنتی" است.


۱۰. لامبورگینی یک SUV هم ساخته بود که می‌توانستید آن را با پیشرانه‌ی قایق خریداری کنید


شاسی بلند لامبورگینی

شاسی بلند لامبورگینی

مدل LM002 که به آن رامبو لامبو هم گفته می‌شد یک SUV بود که بطور استاندارد به پیشرانه‌ی V12 کانتاش مجهز بود، اما امکان سفارش این مدل با پیشرانه‌ای که متعلق به قایق‌های قدرتمند بود هم وجود داشت که در اینصورت LM002 قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار را دریافت می‌کرد.


۱۱. لامبورگینی برنده‌ی بسیاری از مسابقات قایق‌های قدرتمند هم بوده

پیشرانه‌های های موسوم به Motori Marini لامبورگینی که برای قایق‌های نیرومند مسابقه ای طراحی شده بودند یکی از بهترین پیشرانه‌های احتراق داخلی هستند. این پیشرانه‌ها با حجم ۸.۱ لیتر قدرتی معادل ۷۷۵ اسب بخار را تولید می‌کردند.


۱۲. پلیس ایتالیا از گالاردو برای جابجایی عضوهای قطع شده و یا اهدایی استفاده می‌کند


لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی گالاردو

 

لامبورگینی چند دستگاه از مدل گالاردو را تحویل پلیس بزرگراه ایتالیا داده است. این لامبورگینی ها برای عملیات‌های امدادی استفاده می‌شوند، گرچه یکی از آنها در سال ۲۰۰۹ یک تصادف شدید با یک‌ دستگاه مرسدس ‌بنز داشت.


۱۳. طراحی مدل اونتادور الهام گرفته شده از حشره است


لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور

 

بنابر گفته‌های یکی طراحان اونتادور، طراحان از هواپیما های F22, F35 و B2 و البته سوسک های خجالتی که پاهای سبز رنگ دارند و موقع له شدن بوی بسیار بدی می‌دهند الهام گرفته‌اند.


۱۴. کمی قطعات برای لامبورگینی‌تان بخرید و با لامبوهای دیگر مسابقه دهید

مسابقات سوپر تروفی لامبورگینی برای کسانی برگزار شده که می‌خواهند تنها ۳۰ هزار دلار برای هر مسابقه خرج کنند. برای شرکت در این مسابقات تنها کافیست وقت، مقداری اطلاعات در مورد مسابقه و البته یک لامبورگینی داشته باشید.


۱۵. همین الان می‌توانید در تور مجازی موزه‌ی لامبورگینی شرکت کنید

به لطف وجود Google Maps و اشتیاق پایان ناپذیر گوگل برای اضافه کردن به جزئیات برنامه اش شما هم اکنون می‌توانید از پشت کامپیوتر خود سری به موزه ی لامبورگینی بزنید و از آنجا بازدید کنید.


۱۶. لامبورگینی از شما می‌خواهد که تا جای ممکن وحشیانه رانندگی کنید

در آکادمی زمستانی لامبورگینی، به شما آموزش می‌دهند که چطور از راندن یک لامبوی ۷۰۰ اسب بخاری آن‌هم روی یخ و برف لذت ببرید. شرکت در آکادمی لامبورگینی یک گزینه‌ی بسیار عالی و مهیج است، به شرطی که به جایی برخورد نکنید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir