هزاران سال روایت می شد معادنی که در منطقه فینان در وادی عربه در 220 کیلومتری امان قرار دارد متعلق به حضرت سلیمان است. باستان شناسان در جدیدترین تحقیق خود اعلام کردند این معادن به قرن‌های...

 

باستان شناسان اردنی تائید کردند مکانی به نام معدن گنج‌های حضرت سلیمان در اردن وجود دارد. همواره معادن گنج‌های حضرت سلیمان در اردن معمایی برای همگان بوده است. باستان شناسان اردنی در جدیدترین پژوهش خود اعلام کردند که این معادن به دوران حضرت سلیمان باز می گردد.

هزاران سال روایت می شد معادنی که در منطقه فینان در وادی عربه در 220 کیلومتری امان قرار دارد متعلق به حضرت سلیمان است.
باستان شناسان در جدیدترین تحقیق خود اعلام کردند این معادن به قرن‌های یازده تا نهم قبل از میلاد باز می‌گردد، دوره زمانی که مربوط به حکمرانی حضرت سلیمان بوده است.

این عملیات باستان شناسی که در این منطقه به مدت بیست سال آغاز شده با هدف بررسی تاثیر صنعت مس بر تمدن های آن زمان بوده است.

با توجه به فن آوری‌های پیشرفته در استخراج، انتقال و ذوب مس به نظر می رسد حضرت سلیمان این منطقه را به مرکز صنعت مس تبدیل کرده بود.

یکی از باستان شناسان مستقر در این محل می‌گوید: ما معتقدیم فعالیت‌های معدنی در این منطقه و به ویژه صنعت مس نقش مهمی در تشکیلات سیاسی و اجتماعی دولت‌ها در این منطقه داشته است.

با وجود تاکید باستان شناسان بر همخوانی یافته‌های اخیر با مستندات تاریخ قدیم، ولی تاکنون هیچ مدرک قطعی دال بر تعلق این معدن به حضرت سلیمان یافت نشده است.



مطالب جالب دیگر:
نيکبخت، پنجمين بازيکن محبوب جهان
فقط چند دقیقه دیگر!
تاریخ دقیق کاهش علاقه بعد از ازدواج!
تصاویری از براک اوباما از کودکی تا روز عروسیش!
در یک اتفاق باورنکردنی الویس پریسلی پنجاه سال پس از مرگ، نوه‌اش را دید!!
سرانجام گلشیفته فراهانی مکان اول را از دست داد! (+عکس)
اگه میخوای پسرت زیبا بشه، خودت زشت باش!!
29 سال انتظار برای يافتن مادر!
مکان‌هایی که ارواح در آنجا دیده شده‌اند!!





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ

www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جهان نیوز