9 جمله معروف مارک زاکربرگ مالک فیس بوک قبل از رسیدن به شهرت و ثروت!
مارک زاکربرگ مالک و بنیانگذار فیس بوک شخصیت جالبی دارد. در ادامه به بیان 9 جمله ای که او قبل از رسیدن به شهرت گفته بود می پردازیم.

جملات جالب مارک زاکربرگ

کمپانی فیس‌بوک چند روز پیش تولد 12 سالگی خود را جشن گرفت و هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی، کاربرانی از سراسر جهان را با خود همراه کرده است و مدیرعامل این شرکت امیدوار است که تا سال 2030 تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به 5 میلیارد نفر برسد.


در ماه ژوئن 2004، روزنامه دانشجویی دانشگاه هاروارد، مصاحبه ای را در آن زمان با بنیانگذار کمپانی فیس‌بوک و سال‌ها قبل از آن که وی به چنین شهرتی دست یابد و به عنوان ششمین فرد ثروتمند جهان شناخته شود، به عمل آورد. زاکربرگ در این مصاحبه به سوالاتی در خصوص پروژه نرم افزاری که وی در دانشگاه هاروارد توسعه و انجام داده بود، پاسخ داد و اعلام کرد که در آن زمان پیشنهاداتی مبنی بر فروش این پروژه به مبلغ 2 میلیون دلار ارایه شد که وی به هیچ وجه به این پیشنهادات توجهی نکرد.

در ادامه قصد داریم تا قسمت‌هایی از صحبت‌های زاکربرگ را در زمان مصاحبه که در آن زمان تنها 21 سال داشت، بازگو کنیم که بدون شک، مرور آن خالی از لطف نخواهد بود. البته ممکن است در طی این 12 سال، بسیاری از عقاید و نقطه نظرهای وی دستخوش تغییر شده باشد، اما اعتماد به نفس، حس شوخ طبعی و جدیت وی همچنان بدون تغییر باقی مانده است.


1. من در زندگی خود، تقریباً نیمی از کارهایی را که انجام می دهم با کسی در میان نمی گذارم. شب گذشته، 5 ساعت را مشغول برنامه نویسی بودم و به نتایجی دست یافتم که می تواند در نوع خود بسیار جالب توجه باشد. این نتایج را با چند نفر از دوستان نزدیک خود در میان گذاشتم و با سایر هم کلاسی‌های خود در این مورد حرفی نزدم.


2. واقعاً نمی دانم که چه چیزی در آینده به موضوع مهم و بزرگی تبدیل خواهد شد چرا که من وقت خود را برای انجام کارهای بزرگ صرف نمی کنم. من وقت خود را صرف کارهای کوچکی می کنم و زمانی که وقت آن برسد، آن‌ را کنار هم قرار می دهم.


3. من همانند یک کودک سریعاً خسته و بی حوصله می شوم و تنها کامپیوتر می تواند هیجان را به رگ‌های من تزریق کند. این دو ویژگی از جمله خصایص برجسته من محسوب می شوند.
 

4. هدف اصلی من از راه اندازی این پروژه، فراهم کردن شرایطی بود که دانشجویان دانشگاه هاروارد بتوانند همزمان در مورد یک موضوع  به طور همزمان با یکدیگر صحبت کرده و نظرات خود را ابراز کنند. به نظر من، این طرح می تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد.
 

5. من طرح‌ها و کارهایی شبیه به این را همیشه انجام می دهم. راه‌اندازی و ساخت فیس‌بوک تنها یک هفته وقت من را گرفت.


6. من همواره برای رسیدن به هدفم تلاش می‌کنم و یقین دارم این تلاش نتیجه خواهد داد و چه بهتر که با موفقیتی بزرگ همراه شود. اما دستیابی به موفقیت به هر قیمتی را هرگز هدف کارهای خود قرار نداده ام.


7. هر کسی که در هاروارد تحصیل می کند می تواند شغلی داشته باشد و از آن راه پول های هنگفتی را به دست آورد. اما هر کسی نمی تواند صاحب یک شبکه اجتماعی باشد. ارزش یک شبکه اجتماعی فراتر مسائل مادیست و من هرگز روی آن، قیمت گذاری نخواهم کرد چرا که هدف من از راه اندازی آن، چنین چیزی نبوده است.


8. هدف من داشتن یک شغل نیست و همواره به انجام کارهای عجیب و در عین حال جالب، تمایل داشتم. بهترین چیز برای من این است که کسی نیست که به من بگوید چه کاری را انجام دهم و اینکه تا چه زمانی وقت دارم که کار مورد نظر را به سرانجام برسانم.


9. من اعتقاد دارم که سرانجام می توانم کاری را انجام دهم که برای انسان‌ها بسیار مفید و سومند خواهد بود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir