با پول شاد می شوید یا با زمان؟!
به نظر شما پول باعث شادی می شود یا داشتن وقت و زمان کافی برای کارهای لذت بخشمان؟

پول شادی می آورد؟!

بارها پیش آمده برای صرفه جویی در زمان حاضر شده ایم مبلغی بیش از حد معمول صرف امور روزمره خود کنیم و یا بالعکس. تجربه هر کدام از ما نشان داده است که جنگ بین زمان و پول نقش بزرگی را در زندگی یکایک ما بازی می کند. اما سوال این است که کدام گروه شادترند: آنهایی که به زمان اهمیت بیشتری می دهند یا آنهایی که پول برایشان از ارزش بیشتری برخوردار است؟

تحقیقات جدید شواهدی را به نفع آنهایی که برای زمان ارزش بیشتری قائلند ارایه داده است.
در این تحقیق، محققان متغیر زمان و پول را در بین جمعیت های متعدد و متفاوتی، شامل دانشجویان کالجی در کانادا، بازدیدکنندگان یک موزه در کانادا و گروهی از افراد بزرگسال آمریکایی بررسی کردند. در مجموع تعداد شرکت کنندگان در تحقیق بالغ بر 4600 نفر شد.


گروه تحقیقاتی از افراد شرکت کننده در تحقیق خواستند در چند پرسش بین دو گزینه یکی را انتخاب کنند. مثلاً آیا برای سفر ، پروازی ارزان تر را با توقفی کوتاه در یک فرودگاه سوم انتخاب می کنند یا پروازی گرانتر ولی مستقیم به مقصد را؟ آیا شغلی را برمی گزینند که درآمد بیشتری دارد ولی ساعات کاری آن بیشتر است یا شغلی که ساعات کاری آن کمتر است و درآمد کمتری دارد؟


محققان همچنین از شرکت کنندگان خواستند به پرسش هایی در خصوص میزان حس شادی خود در زندگی پاسخ دهند.
نتایج به دست آمده از این حکایت دارد که تعداد افرادی که به زمان اهمیت بیشتری می دادند تقزیباً برابر با تعداد افرادی بود که پول را دارای ارزش بیشتر می دانستند؛ اما افرادی که ارزش بیشتری برای زمان قائل بودند شادتر بودند.
البته هنوز مشخص نیست آیا ارزشمند دانستن زمان مستقیماً شادی بیشتری را به همراه دارد- شاید افراد شادتر به زمان اهمیت بیشتری می دهند. از طرفی دلیل این ارتباط نیز هنوز مشخص نیست.

محققان، در هر حال، نظراتی را در این مورد ارایه داده اند. مثلا افرادی که به زمان اهمیت بیشتری می دهند ساعات کمتری کار می کنند. بنابراین زمان بیشتری را به فعالیت های مورد علاقه خود اختصاص می دهند و شادترند.
شاید بتوان گفت نتایج این تحقیق نیز نشان می دهد که پول مهم است اما قادر به تامین زندگی شاد نیست.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: techshot.ir