5 دلیل برای خرید گوشی اندروید بجای ویندوز فون!
در این گزارش برای شما دلایل محکمی را بازگو می کنیم که شما را مجاب می کند بجای ویندوز 10 موبایل گوشی اندروید 6 بخرید!

ویندوز فون بهتر است یا اندروید؟

مایکروسافت با عرضه رسمی و نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل و گوگل با عرضه آخرین نسخه اندروید یعنی مارشمالو در پاییز امسال برای همدیگر شاخ و شانه ای بزرگ کشیدند. در این  گزارش قصد داریم برتری های اندروید ۶ مارشمالو را بر ویندوز ۱۰ موبایل بررسی کنیم.

از برتری های کلی اندروید به ویندوز می توان از بخش رابط کاربری و ویژگی های شخصی سازی ویندوز، اجازه انجام کارهای آزاد بر روی گوشی و برخی دیگر ویژگی ها نام برد اما در نسخه جدید اندروید شاهد چه ویژگی های جدیدی هستیم.

۱-Google Now on Top

با این ویژگی می توانید در هر بخش یا برنامه ای از گوشی اندرویدی خود که هستید، به سادگی و بدون خروج از آن برنامه، هر متنی را در اینترنت جستجو کنید یا با ترجمه آن توسط مترجم گوگل، آن هم بدون خروج از برنامه مورد نظر، معضل یا مشکل خود را حل کنید.


۲-Android Pay

با وجود اینکه سیستم های پرداخت از طریق گوشی همراه در ایران هنوز راه اندازی نشده، اما به هر حال یکی از برتری های اندروید نسبت به ویندوز وجود این ویژگی به صورت پیش فرض است که با امنیت تمام به کمک سیستم های امنیتی بایومتریک مانند حسگر اثر انگشت هم ترکیب می شود تا راحتی و امنیت را در کنار هم در اختیار شما بگذارد.


۳-Doze

دوز نام ویژگی جدید گوگل برای صرفه جویی و حفظ مصرف باتری در اندروید است. این ویژگی به شما کمک می کند تا با غیرفعال کردن فرآیند برخی برنامه ها و کم کردن برخی ویژگی ها و توانایی های گوشی، از باتری تان ۱۵ الی ۲۰ درصد بیشتر استفاده کنید.


۴-Adaptable Storage Devices

با این ویژگی مهم وقتی از حافظه جداگانه و خارجی مانند میکرو اس دی ها استفاده می کنید، می توانید به کمک حافظه اصلی گوشی سرعت و کیفیت اجرای برنامه ها و فایل ها را افزایش بدهید. این ویژگی خصوصا به درد کسانی می خورد که از گوشی های پایین رده با ظرفیت کم استفاده می کنند و نیاز به بهره مندی از کارت حافظه جداگانه دارند.


۵- Ram Manager

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی های اندروید ۶ اضافه شدن این ویژگی به سیستم عامل است. به کمک این قابلیت، با توجه به ضعف برخی برنامه ها و خود اندروید در مدیریت رم، شما می توانید مدیریت بخشی از رم خود را خودتان به دست گرفته و فعالیت های صورت گرفته در آن را کنترل و میزان رم مصرفی دستگاه را مشاهده کنید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir