جن چیست و نشانه ها جن زدگی کدام است؟!! 18+
اگر به موضوعات ترسناک و مرتبط با جن و روح علاقمند هستید مطلب زیر میتواند اطلاعات جالب و ترسناکی درباره جن زدگی در اختیار شما قرار دهد.

جن چیست؟

معمولا بیشتر افراد وارد شدن جن به بدن انسان را در فیلم‌های ترسناک یا مستند دیده‌اند یا از دیگران شنیده‌اند اما برخی افراد آن را از نزدیک لمس می‌کنند.
در جهان اطراف، بسیاری از موارد به چشم انسان قابل رویت نیستند اما قدرتشان از انسان بیشتر است؛ اشعه X، میکروب‌ها، ویروس‌ها، تک‌سلولی‌ها، الکترون‌ها و همچنین جن‌ها از این جمله اند که نمی‌توان وجود آن‌ها را انکار کرد.
متافیزیک به معنی ماوراء الطبیعه شامل بخش‌هایی از جهان بی‌کران است که از حوزه درک حواس 5گانه ظاهری ما خارج است. علم متافیزیک منطبق با فطرت انسان‌ها است و بی‌پایان است.
مباحث مهم متافیزیک شامل مبانی، دانش و موجودات متافیزیک است که شامل فرشتگان، جنیان و ابعاد فراطبیعی است.

جن چه فرقی با انسان دارد؟
در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها جن‌گیرها یا احضارکنندگان ارواح بسیاری وجود دارد که حضور این امر می‌تواند ادعا یا احتمالی برای وجود جن و جنیان باشد. در کتاب مقدس مسلمانان آمده که جنیان از آتش آفریده شده‌اند، آفرینش آن‌ها به قبل از آفرینش انسان بازمی‌گردد، مذکر و مونث دارند، دارای تمایلات انسانی هستند و تعداد آن‌ها بیش از انسان‌ها است و مانند انسان می‌میرند.

از آنجا که نوع خلقت جنیان با انسان‌ها متفاوت است، مکان و نحوه زندگی و ویژگی‌های آن‌ها نیز با انسان‌ها تفاوت بسیاری دارد. به طور کلی، جن نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است که بسیاری از ادیان الهی نیز به وجود آن اشاره کرده‌اند و علم نیز در تلاش کشف اطلاعات بیشتر راجع‌به آن است.

در مطالعه‌های علمی گفته شده است که جن از پلاسما تشکیل شده است. بنابر باورهای دینی، جن قبل از انسان آفریده شده است و تفاوت‌های چشمگیری با انسان دارد.

گفته می‌شود کلمه جن به معنای «پنهان» به موجودی اشاره دارد که دارای حرکات سریع است و قابلیت سفر در زمان و مکان را دارد. جن به اشکال متفاوت درمی‌آید و قدی کوتاه‌تر از انسان دارد و قابلیت تولیدمثل دارد. جن از پسمانده‌های انسان از طریق مزه کردن یا بو کشیدن تغذیه می‌کند. ریشه کلمه جن در زبان فرانسه به معنای «روح» است.

جن از منظر اسلام چگونه موجودی است؟
امیررضا رحمانی، کارشناس مذهبی درباره ورود جن به بدن انسان گفت: باید بگوییم که جن موجودی است که قرآن به آن اشاره کرده و وجود دارد. همان طور که سوره‌ای در قرآن به جن نام گذاری شده ،جن یعنی مخفی یا پوشیده به تعبیری دیگر همانطور که جنین در بدن مادر پنهان است و ما قادربه دیدن آن نیستیم ولی وجود دارد، جن نیز در عالمی دیگر موازی با ما و پنهان زندگی می‌کند.

وی در ادامه گفت: برخی معتقدند که اجنه همان شیاطین هستند و برخی هم معتقدند که جدا از شیاطین وموجودی دیگرند، همانطور که در قرآن انسان به تعبیری از خاک است اما در حال حاضر ارتباطی با خاک ندارد بنابراین شیاطین هم می‌توانند از اجنه باشند هم نه، ورود جن به بدن انسان به آن تعبیری که در گذشته رواج داشته نیست. اگر شخصی رفتارهای غیر عادی یا اختلال در عملکرد داشت، اصطلاحا به وی جن زده می‌گفتند. همانطور که اعراب به دیوانه مجنون می‌گویند و با سوراخ کردن بخشی از سر فرد سعی در خارج کردن جن از بدن وی داشتند.

جن زدگی چگونه اتفاق می افتد؟
گفته می‌شود وقتی جن روحی را تسخیر می‌کند ممکن است بعد از آن فرد حافظه یا شخصیت کلی خود را از دست بدهد و هیچکدام از وقایع جن زدگی خود را به یاد نداشته باشد. در واقع در بیشتر موارد با نفوذ جن به روح شخص، صدای او کمی تغییر کرده و حالت صورتش کمی غیر عادی می‌شود به گونه‌ای که چشمان کمی بازتر از حد معمول می‌شود.

معمولا بر اثر جن زدگی فرد کارهایی عجیب و غیر قابل پیش بینی انجام می‌دهد به طوری که کاملا درون گرا شده و ارتباط خود را با دیگران قطع یا محدود می‌کند؛ گاهی اوقات دچار حمله‌های عصبی و روانی می‌شود و بیشتر از قبل ساکت و پرخاشگر می‌شود. گفته می‌شود که این افراد مدتی طولانی به نقطه‌ای نامعلوم خیره می‌شوند یا با اشیاء و فضای خالی صحبت می‌کنند. بسیاری افرادی که جن بر آن‌ها غالب می‌شود نا خود آگاه دچار کبودی و جراحاتی در سطح پوست خود می‌شوند و نمی‌توانند علت آن را پیدا کنند.

علائم جن زدگی چیست؟
گفته می‌شود بیشتر افراد جن زده بدن بسیار سردی دارند به طوری که با نزدیک شدن به آن‌ها یا گرفتن دستانشان ممکن است احساس سرمای شدیدی به شما دست دهد. برخی از تحقیقات انجام‌شده به این موضوع اشاره کرده‌اند که هنگام نزدیک شدن جن، تغییر دمایی در محیط اطراف حس می‌شود که ممکن است به علت انرژی باشد که این موجودات حامل آن هستند. برخی از محققان این انرژی را انرژی الکترومغناطیسی می‌دانند که باعث کاهش مادون قرمز و انرژی محیط و  به دنبال آن سبب کاهش دما می‌شود. به همین دلیل است که افراد جن زده مانند یخچال سرد هستند.

به طور کلی مهم‌ترین علائم جن زدگی اختلالات رفتاری و روانی، انزوا، میل شدید به تنهایی، پرخاشگری، بی اشتهایی، افسردگی، تند مزاجی، کاهش وزن شدید، آسیب‌های جسمی به بدن، صحبت کردن راجع امور فراطبیعی، اشاره به دوست یا فردی که وجود خارجی ندارد، سردرد، خستگی، بی حوصلگی و تشنج است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir